menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Rosa Stromboli

Ga naar meest recente reactie

huihey

Huihey

De Rosa 'Stromboli' is ook dit jaar weer rijk uitgelopen. Alleen, nu de plant een paar jaar staat, valt het me op dat de bloemen vooral aan de bovenkant van de plant zitten. En aangezien de stengels steeds langer worden is het onder de bloemen eigenlijk nogal een kale boel, afgezien van de bladeren. Heeft iemand tips hoe ik ervoor kan zorgen dat er volgend jaar weer door de hele plant bloemen komen bloeien? Alvast bedankt!Deze vraag is gesteld vanop Rosa Stromboli .
vrijdag 20 september 2013 - 10:04
Marei

Marei

Je snoeit je rozen toch wel in het vroege voorjaar?
vrijdag 20 september 2013 - 10:27
huihey

Huihey

Zodra de rozen zijn uitgebloeid haal ik de rozenbottels weg. Ik geloof dat ik de roos afgelopen jaar in oktober/november heb gesnoeid. Ik weet ook niet precies hoever ik terug kan en mag snoeien.
vrijdag 20 september 2013 - 11:12
Marei

Marei

Ik heb begrepen dat de Stromboli een trosroos is. Dat soort rozen en ook de grootbloemige rozen knip ik in november af op kniehoogte.
In maart/april, afhankelijk van het weer, snoei ik de rozen terug tot op een paar ogen. Ze zijn altijd mooi en bloeien uitbundig.
Groetjes, Marei.
vrijdag 20 september 2013 - 13:18
minouke

Minouke

Ik denk dat ze te hoog gesnoeid worden.

Verjongen in maart:

3 tot 5 takken behouden, de oude takken volledig weghalen.
De overige jonge takken op 3 tot 5 ogen snoeien.

Zijn ze allemaal oud en zie je nog geen jonge takken, laat er dan 3 staan en snoei ze dan op 5 ogen. Kies voor takken en ogen die naar buiten groeien.

Groene tak: 1jaar oud
Groen met bruine streepjes: 2 jaar oud
Bruin: 3 jaar oud

Zo gaan ze ook nieuwe scheuten vormen die je dan in het voorjaar behoud en kan je de oude van het vorig jaar ook wegsnoeien.

Na de snoei rozenmest strooien.

Groetjes
Chantal
vrijdag 20 september 2013 - 14:30
huihey

Huihey

Mijn Stroboli is een stamroos. Op website weeweeweepuntstamroospuntcom (anders wordt de url verwijderd ... ;-( ) staan allerlei tips voor verzorging en onderhoud. Iedereen bedankt voor jullie reacties!
vrijdag 20 september 2013 - 15:26
minouke

Minouke

Stam of struik maakt niet zoveel uit, dat komt op hetzelfde neer.
vrijdag 20 september 2013 - 16:23

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon