menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Wat te doen met de stekken van de hortensia

Ga naar meest recente reactie

Lin82

Lin82

Hi, Ik heb de stekken in een pot met potgrond gezet nadat ze uit de stekbak een 2 maanden hebben gezeten , ze groeien goed, maar nu het begint af te koelen , nu weet ik niet of ik ze in dit najaar op de volle grond mag zetten ,of dat ik ze in de pot moet laten tot het voorjaar en dan pas op de volle grond... Wie weet wel wat ik met deze kan doen ?(staan nu een maand in de pot )
m.v.G
woensdag 12 september 2012 - 12:15
Esem

Esem

Staan er meer dan één stek in de pot?

E,
woensdag 12 september 2012 - 15:41
danny2

Danny2

Het eerste jaar in de serre houden en niet te fel laten uitdrogen in de winter.
Best vorstvrij, enkele graadjes min kan ook niet veel kwaad als ze niet buiten staan.

groetjes danny
woensdag 12 september 2012 - 19:31
bryofan

Bryofan

ik stek mijn hortensia's altijd in de volle grond, en ik laat ze staan. tot nu toe heb ik er niet een in de winter verloren
woensdag 12 september 2012 - 21:04
Lin82

Lin82

Bedankt voor de antwoorden!

Er staan meerdere stekken in een pot.

Groetjes
donderdag 13 september 2012 - 15:03
Esem

Esem

Dan kan je het best eerst voorzichtig kijken of de stekken voldoende geworteld zijn.

Zo ja,zet dan de stekken elks in een aparte pot en geef voldoende water.
Laat nu de stekken buiten nog enkele weken verder groeien tot het te koud wordt.
Dan zet je de potten met stekken op een lichte plaats, waar er geen vorst aan de stekken kan.
Vergeet niet van de jonge plantjes af en toe water te geven maar zeker niet te veel,zodat ze niet kunnen gaan rotten.

Volgend jaar in het voorjaar, als er terug nieuwe groei te zien is,en als er geen vorst meer voorspelt wordt,kan je de jonge plantjes gaan uitplanten op hun definitieve plaats.

Veel sux6 met je stekken,en heb je nog vragen we lezen ze wel op het tuinforum
PS.
Nog even dit.
Misschien even dit antwoord op het tuinforum zetten zodat ik ook daar mijn antwoord kan geven.
Zo kan iedereen een graatje meepikken.

Gr Eddy Esem,

donderdag 13 september 2012 - 18:17
iecee

Iecee

de eerste winter zijn ze soms een beetje vorstgevoelig maar de mijne blijven gewoon buiten.
regelmatig toppen zodat je een mooie bossge plant krijgt
vrijdag 14 september 2012 - 23:39

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon