menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Kan je gewone salie snoeien voor tweede bloei

Vaeren

Vaeren

Hallo,

weet iemand of je gewone salie kan toppen voor een tweede bloei? Ik weet dat het bij de salvia nemorosa kan, maar kan het dus ook bij de salvia officinalis? Die is bij mij nu ongeveer uitgebloeid.

Ik denk toch dat het de officinalis is: ik heb hem jaren geleden in de carrefour of colruyt gewoon bij de keukenkruiden gekocht. Hij heeft smalle blaadjes en prachtige, hoge blauwpaarse bloemen. Staat vanaf mei in bloei.

groetjes
maandag 25 juni 2012 - 23:12
Vaeren

Vaeren

Hier had niemand op gereageerd, dus doe ik het zelf maar, want ik heb het dus toch maar geprobeerd. Zo heeft iemand anders er misschien wat aan

De gewone salie is inderdaad een tweede keer gaan bloeien, maar minder sterk dan de eerste keer. Is wel leuk, om weer wat kleur in die grote groene struiken te krijgen. Helaas zijn de blaadjes van de getopte stengels wel geel geworden. Ik weet niet of het aan het toppen ligt, maar vermoed van wel, want het zijn enkel die blaadjes die verkleurd zijn. De bladen van de stengels die ik niet gesnoeid had, hebben hun fris grijsgroene kleur behouden.

Groetjes
vrijdag 20 juli 2012 - 17:16
minouke

Minouke

bedankt Vaeren, dus toch een 2de bloei zoals bij de andere Salvia's.
Wel vreemd dat de blaadjes geel worden, zou het ook niet weten maar veel planten hebben toch te lijden van dat weer.
Enkele worden al geel of kleuren roodachtig alsof het herfst wordt.
vrijdag 20 juli 2012 - 18:27
caroline1

Caroline1

ik heb hier ook veel salie staan

een tweede bloei zou heel fijn zijn

wat betreft het snoeien? toppen?
hoeveel mag je toppen ?

dank jullie
zaterdag 6 juli 2013 - 00:02

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon