menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Helleborus

Ga naar meest recente reactie

mmolly

Mmolly

Hallo,

Ik heb onlangs twee helleborussen gekocht, bij het planten hebben ze goed water gekregen en ze staan naast elkaar, nu staat de ene heel goed maar bij de andere liggen de bloemen op de grond maar zijn de bladeren goed? Heeft iemand een idee waar aan dit ligt?

Dank bij voorbaat,
donderdag 22 maart 2012 - 17:03
Feniks

Feniks

Ik heb bij één van mijn helleborussen (orientalis) net hetzelfde. Maar als ik goed kijk, lijkt het of de steel van de bloem tegen de grond aangetast is door schimmel?
vrijdag 23 maart 2012 - 09:24
cee

Cee

Ik heb ooit eens gehoord dat de helleborus niger liever zure grond heeft en alle andere helleborussen liever kalkrijke grond.

Zou het kunnen dat er een niger tussen zit?
vrijdag 23 maart 2012 - 10:35
hildavw

Hildavw

"onlangs", was dat voor de vorst, want bij ons zijn er ook enkele helleborussen die schade hebben ondervonden van de vorst
vrijdag 23 maart 2012 - 14:31
mmolly

Mmolly

De ene is een nigercors Emma en de andere is een pirouette. Ze zijn allebei roze van kleur.
En ze staan er nu zo een veertien dagen, zou het van de vorst kunnen zijn. Toen ik ze kocht stonden ze wel binnen in de winkel en niet buiten, zou de overgang te groot kunnen zijn?
vrijdag 23 maart 2012 - 20:46
mmolly

Mmolly

Wat die schimmel betreft, ik zal dat morgenochtend eens bekijken, daar heb ik niet op gelet.
vrijdag 23 maart 2012 - 20:47
mmolly

Mmolly

Er is geen schimmel te zien en hij staat intussen al wat beter dan enkele dagen geleden
zondag 25 maart 2012 - 09:15

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon