menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Helleboris niger

Ga naar meest recente reactie

HappyDeez

HappyDeez

Ik heb gister via Marktplaats 10 van deze plantjen voor een prikkie kunnen kopen.
Ik weet dat het een vaste en vroegbloeiende plant is.
Maar wat doet hij na de bloei? Hoe lang blijft hij bloeien en blijft het dan een mooie groene plant?
vrijdag 9 maart 2012 - 13:20
minouke

Minouke

ik had die ook en na de bloei bleef er een groen plantje over zonder veel sierwaarde.
Het jaar nadien heb ik hem zelf niet meer terug gezien.
Ik heb nog een ander soort waar ik geen naam van heb, hoger en donker paars en die komt wel elk jaar mooi terug.

Maar ja, wilt natuurlijk niet zeggen dat het overal zo gaat.
vrijdag 9 maart 2012 - 13:30
HappyDeez

HappyDeez

Dat is wel heel zonde.
Op goed geluk dan maar...
vrijdag 9 maart 2012 - 15:11
Tuinprins

Tuinprins

Helleborus niger is dikwijls een nukkige plant. Vaak gaat ze na een jaar kwijnen of gaat ze naar de plantenhemel.. Ik heb echter ook planten gezien die het wel goed deden. Waar het aan ligt? Ik zou het niet weten.

Beter had je een witbloeiende Helleborus hybride (heette vroeger H. orientalis) kunnen kopen. Deze zijn gemakkelijker in de tuin. Ze groeien echter wel wat hoger en breder uit dan Helleborus niger.


Gegroet, de tuinprins
vrijdag 9 maart 2012 - 19:31
varen

Varen

Doe in het plantgat een flinke hoeveelheid dolomiet en de Helleborus niger zal het goed doen. Geen spectaculaire plant, maar als vroege bloeier waardevol.
vrijdag 9 maart 2012 - 19:52
Gehenna

Gehenna

Ahzo. Ik heb ze uit het kruidenhoekske met dolomiet weggehaald en in de border gezet en dada, geen nigers meer.
zaterdag 10 maart 2012 - 10:09
HappyDeez

HappyDeez

Oke duidelijk. Nou ik ga geen dolomiet in de tuin doen. Eigenwijs, ik weet het, maar om dat nu in de tuin te doen voor die 10 plantjes van 8,-
Ik wacht het wel af. Ze zitten nu in een mooie terraspot, mooi bloeiend en goed in het zicht. Ik kan nu dus genieten van de wit/roze bloemen.
En vlg jaar zien we dan wel verder....
Fijne zondag!
zondag 11 maart 2012 - 08:27

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon