menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Snoeien annabelle terwijl deze al uitloopt

Ga naar meest recente reactie

anh

Anh

Wij willen eind maart/begin april de annabelles snoeien, maar er zitten al uitlopers op diverse plekken van de takken. Kan het kwaad toch terug te snoeien tot ca. 40 cm? Bedankt alvast voor het advies
vrijdag 25 maart 2011 - 19:26
iecee

Iecee

nee hoor je mag gewoon snoeien
vrijdag 25 maart 2011 - 20:18
Mandy

Mandy

Ik snoei wel tot 20 cm terug...... worden ze lekker stevig.....
vrijdag 25 maart 2011 - 21:25
molleke32

Molleke32

Ik heb mij laten vertellen dat als je ze iets langer laat bij het snoeien dat de bloemen dan ietsje kleiner blijven en minder snel omvallen, of het waar is weet ik niet
zaterdag 26 maart 2011 - 08:39
Mandy

Mandy

Ja dat heb ik ook gehoord, maar ik weet niet of dat waar is..

Ik snoei ze altijd begin maart heel kort, ze hebben grote bollen maar ze vallen niet om......zijn best stevig.....staan wel in diverse grote bossen bij elkaar....
zaterdag 26 maart 2011 - 08:58
annis

Annis

Molleke ik snoei ze meestal niet zo heel laag terug. Daardoor krijg je kleinere bloemen maar wel veel meer. In het begin snoeide ik ze ook altijd laag terug en kreeg ik hele grote bloemen die na een regenbui op de grond hingen.
Vorigjaar van iemand gehoord die snoeiede de Annabelle 2 keer en dit waren stevige mooie volle planten.
zaterdag 26 maart 2011 - 08:58
Liselore

Liselore

Ik snoei ze ook al jaren 2 keer. Net vorige week voor de eerst keer : op 20-30 cm, en eind april, begin mei nogmaals. Zo heb je meer vertakkingen, kleinere bollen en ze worden sowieso minder hoog. Resultaat : vallen niet om bij zware regenbui.
zaterdag 26 maart 2011 - 18:18
Liselore

Liselore

Ik snoei ze ook al jaren 2 keer. Net vorige week voor de eerst keer : op 20-30 cm, en eind april, begin mei nogmaals. Zo heb je meer vertakkingen, kleinere bollen en ze worden sowieso minder hoog. Resultaat : vallen niet om bij zware regenbui.
zaterdag 26 maart 2011 - 18:20
Liselore

Liselore

Ik snoei ze ook al jaren 2 keer. Net vorige week voor de eerst keer : op 20-30 cm, en eind april, begin mei nogmaals. Zo heb je meer vertakkingen, kleinere bollen en ze worden sowieso minder hoog. Resultaat : vallen niet om bij zware regenbui.
zaterdag 26 maart 2011 - 18:20

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon