menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Cosmos atrosanguinea - Chocolade cosmos vermeerderen

Ga naar meest recente reactie

Vlinderr

Vlinderr

Ik heb twee knollen van de Chocolade cosmos. Ik wil deze proberen te vermeerderen.
Wie heeft hier ervaring mee?
Moet je wortelstekken nemen of net als bij een Dahlia de uitlopers afnemen?
zondag 27 februari 2011 - 16:37
Rita1960

Rita1960

Hoi Vlinderr,

gevonden op het net:

Vermeerderen
De plant geeft weinig zaad, waardoor het vermeerderen door middel van zaad erg moeilijk is. Vermeerderen kan daarom beter gebeuren door het scheuren van de wortelstok. In het voorjaar - maart en april - kunnen de grote wortelstokken worden gescheurd. Wel ontwikkelen ze zich langzaam. De wortelstokken mogen in het voorjaar niet dieper dan 15 cm worden geplant. Wil u toch proberen te vermeerderen uit zaad, dan kan er het beste in maart tot mei worden gezaaid.


succes,
Rita
vindplaats: NEERLANDSTUIN.nl
zondag 27 februari 2011 - 18:41
Rodger

Rodger

Als je de jonge scheuten laat uitlopen tot zo'n 10à15 cm lengte kan je deze afsnijden boven de laatste twee blaadjes en stekken .Zo kan je zelf heel wat plantjes bijkweken .
Hetzelfde doe ik bij mijn dahlia's .
groetjes
rodger
zondag 27 februari 2011 - 18:58
marero

Marero

http://www.kanaal50.be/Tv/Chocoladeplant_overwinteren_tuintips_tuin/Tuintips_oktober/Tuinkriebels/TV-catalogus/248als je daar gaat kijken dan zie je hoe je hem in de winter moet bewaren en ineens vermeerderen ook
zondag 27 februari 2011 - 21:59
Vlinderr

Vlinderr

Bedankt voor de reacties.
Mijn knollen zijn nog te klein om te scheuren. Ik zal het dit jaar eens proberen met het stekken van de scheuten.
maandag 28 februari 2011 - 08:33

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon