menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Helleborus niger

Ga naar meest recente reactie

marero

Marero

hoi vrienden
ik heb me vandaag een helleborus meegebracht, kan ik deze buiten laten staan in het potje nu met die vrieskou want om uit te planten is niet de moment heb ik al gelezen, of kan ik hem beter binnen laten staan voorlopig, er staat al een bloemknop in
groetjes
vrijdag 17 december 2010 - 01:12
VTO

VTO

hallo,

zet hem voorlopig binnen in een lichte, niet te warme plaats. Plant hem uit als het voor een periode niet meer zal vriezen.
De plant bloeit nu omdat ze uit de serre komt.

Anders kan je nu genieten van de bloemen in huis en plant je hem in het voorjaar uit. De plant zal dan volgend voorjaar opnieuw bloeien.

groeten
vrijdag 17 december 2010 - 09:51
printemps

Printemps

Mijn Nigers die in pot staan al een paar jaar bloeien bij mij al

mvg
vrijdag 17 december 2010 - 14:12
piet1

Piet1

Helleboris is een plant voor buiten die in de winter bloeit
Is een kerstroos.
Als je straks in de grond kan planten na deze vriesperiode, mag je al doen
groeten
Piet
vrijdag 17 december 2010 - 22:45
Vlinderr

Vlinderr

moet je Helleboris af en toe ook afknippen? Mijn plant wordt steeds langer en ligt er maar wat bij.
vrijdag 17 december 2010 - 23:25
printemps

Printemps

@ Vlinderr

Welke soort heb je ??
Niger snoei ik niet
Orientalis daar knip ik de bladeren af als die gaat bloeien anders zijn de bloemen lelijk door die schimmel die op de bladeren zit

mvg
zaterdag 18 december 2010 - 14:24
marero

Marero

ok bedankt, zal hem dan nog maar en tijdje binnen laten en er van dichtbij genieten en volgend voorjaar hem buiten zwieren..heum..planten
zaterdag 18 december 2010 - 18:16
Vlinderr

Vlinderr

printemps: in dit geval gaat het om de H. niger. Ik denk dat ik de plant na de bloei afknip.
zondag 19 december 2010 - 13:57
iecee

Iecee

een niger mag binnen
voor de orientalissen hier verkocht werden waren er altijd al (zolang ik weet)nigers en die werden in dec verkocht om binnen te bloeien met blad.
dinsdag 21 december 2010 - 15:49

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon