menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Winterplanten in pot

Ga naar meest recente reactie

groengroentje

Groengroentje

Ik ben op zoek naar mooi wintergroen dat sterk genoeg is om te overleven in potten. Wil graag toch nog wat groens op mijn teras in de winter; Anders is het zo kaal.

Kent iemand zo goede winterplanten??
Geen te grote liefst. En ze moeten goed tegen de vorst kunnen, daar ze in potten staan.

vrijdag 3 september 2010 - 21:31
monique217

Monique217

de kerstroos misschien?? In de volle grond kunnen ze wel tegen de winter, in de pot weet ik niet zeker. Wel een prachtige plant!
En winterviooltjes fleuren de boel ook altijd leuk op in de winter vind ik.
vrijdag 3 september 2010 - 21:44
TrudyTraa

TrudyTraa

Winterviooltjes doe ik niet meer. Vorige winter waren ze eerst de hele winter in slaap (dus zonder bloem) omdat het zo vroor. Toen de vorts voorbij was, moest ik iedere dag de potten leeggieten vanwege de regen en zijn ze verzopen. Ik heb dus amper bloemetjes gezien.

Ik weet nog niet wat, maar deze winter geen violen meer voor mij en ga ik iets anders kiezen wat sterker is.
vrijdag 3 september 2010 - 23:10
Matabish

Matabish

Alle 'Erica's '. Heideplantjes zijn er in wit en paars.
Je kan misschien ook een winterjasmijn in pot zetten...mooi donkergroene blaadjes en felgele bloempjes in sneeuw en ijs!
zaterdag 4 september 2010 - 00:46
groengroentje

Groengroentje

Heide is mss een optie.
Hebe vond ik ook mooi, maar is niet echt winterhard als het strenge winters zijn + ze staan dan nog in pot ipv volle grond.

Zijn die vetplantjes voor buiten een optie?? Of kunnen die niet tegen zulke strenge winters als de voorbije van ons??

Met dat teveel water. Dat is idd nog een probleem. Ofwel laat ik ze in hun plastiek gekocht potje staan en dan heb ik nog een grote ruimte onder de pot waar het water kan in doorlopen. Maar dan zijn ze natuurlijk nog kwetsbaarder voor de vorst.
Maar anders blijven ze met natte voeten staan. Dat is het dan ook weer niet.
Ik kan mss een vliesdoek rond de pot doen ... al doet het veel af van het zicht. Dan zie je niets meer van de mooie pot.

Is gewoon niet makkelijk wintergroen in pot.

ps: die winterjasmijn?? Bloeit hij ook in de winter dan . Dat zou wel mooi zijn... maar is hij sterk genoeg voor de vorst van bij ons in pot??
zaterdag 4 september 2010 - 09:46
molleke32

Molleke32

ja ja groengroentje: die winterjasmijn bloeit van december tot april!

Groetjes Vicky
zaterdag 4 september 2010 - 10:56
Matabish

Matabish

Groengroentje,

ik heb al mijn potten van binnen bekleed met grote bubbelfolie!
Zo ogen de potten mooi en worden de wortels, door die luchtbellen, afdoende beschermd tegen de vorst!
Wel zorgen dat de onderkant niet afgesloten wordt zodat het water nog weg kan.
Ga hier maar eens kijken!!!
http://www.kanaal50.be/Tv/Winterbeplanting_pot_tuin_tuintips/Tuintips_november/Tuinkriebels/TV-catalogus/254

http://www.tuinadvies.be/planten_kerst.htm

Hartelijke groetjes,
Matabish.
zaterdag 4 september 2010 - 12:04

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon