menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Kiemen van eenjarigen

yvdv32

Yvdv32

goedmiddag

ik heb rond half april buiten eenjarigen gezaaid. Tot nu toe komen er maar enkelen uit. De Papavers en Cosmos zijn nog niet uitgekomen of beginnen nu heel traag te voorschijn te komen.
wij hebben voor het zaaien wel nieuwe tuingrond van de kweker laten leveren. De grond is wel redelijk vlug droog maar ik heb regelmatig water gegeven.
weet iemand hoe het komt dat het zo lang duurt voor de zaadjes uitkomen of is dit normaal?
alvast bedankt

mvg

yves
maandag 31 mei 2010 - 13:01
charelke

Charelke

Hoy Yves,
De maand april en mei zijn ook uitzonderlijk koud geweest éh misschien daarom wat later maar nu spreek ik me weer tegen want vandaag heb ik wel wilde papaver in volle bloei zien staan langsheen een grachtkant en een boerenveld.
groetjes
Charelke
maandag 31 mei 2010 - 15:14
moetje1951

Moetje1951

Ja Charelke maar die wilde papaver heeft zichzelf verleden jaar al uitgezaaid en die heeft wel iets voor op de zaailingetjes die pas in april gezaaid werden.
Toch prachtig als je ze zo ziet in de grachtkant. Ze komen meer en meer terug. Nu ook nog de korenbloem terug op de velden en het wordt weer zoals toen ik klein was (lang geleden maar ja.......... zucht)

Moetje
dinsdag 1 juni 2010 - 11:09
yvdv32

Yvdv32

Ik heb ze ook al gezien: prachtige rode papavers langs de weg. Daarom was ik wat ongerust dat die bij mij thuis nog niets deden. ik zal maar afwachten en hopen op warmer weer.
dinsdag 1 juni 2010 - 12:53

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon