menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Jasmijn

Ga naar meest recente reactie

Cebe

Cebe

Hallo iedereen

Ik heb voor moederdag van mijn zoon een prachtige Jasmijn gekregen om mijn terras op te fleuren.
Kan iemand mij vertellen hoe ik mijn aanwinst moet verzorgen? (veel of weinig water, veel zon of liever schaduw, waar overwinteren .....).
Alle informatie is welkom want een geschenk van je kind koester je toch net iets meer, nietwaar?
Alvast bedankt voor jullie reacties!
zondag 9 mei 2010 - 20:08
lentemode

Lentemode

Kijk hier even als het Jasminum officinale is.

http://www.infotalia.com/nld/tuin/planten_en_bloemen/kamerplanten/kamerplant_detail.asp?id=2109

Of hier als het een sterjasmijn is of Toscaanse jasmijn of Trachelospermum jasminoides:

http://www.groen.net/magazine.asp?r=42&item=13466


Groetjes,
Mia

zondag 9 mei 2010 - 20:16
Cebe

Cebe

Uit de beschrijving maak ik op dat het om een sterjasmijn gaat (daarover wordt ook uitdrukkelijk gezegd dat ze als terras - en kuipplanten gebruikt worden) hoewel de bloemblaadjes van mijn plant niet zo ver uit elkaar staan als op de afbeelding. Maar dat wil misschien niets zeggen.
In ieder geval bedankt om te reageren.
maandag 10 mei 2010 - 11:58
braze

Braze

Hoi cebe .

de sterjasmijn ken ik niet als Nederlandse naam , wel weet ik dat bijna overal
in tuincentra,s en bloemenwinkels , Solanum jasminoides , te koop wordt aangeboden, maar op de kaartjes wordt de nederlandse naam, vaak niet vermeld .
maar de nachtschade plant , kan je overhouden mits , hij dus maar uit de koude en tocht blijft .
maar het is een mooie plant we hebben hem zelf ook gekocht .

Gr

Cuno alexander .
woensdag 12 mei 2010 - 22:55
Cebe

Cebe

Bedankt voor je antwoord.
Ik ben eens gaan googelen op " solanum jasminoides" en je hebt gelijk: dit is inderdaad "mijn" plant.
In het tuincentrum stond gewoon "jasmijn" op het kaartje, een beetje verwarrend dus.

Groetjes!
donderdag 13 mei 2010 - 09:48

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon