menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Spirea vanhouttei bloeit niet en nog een paar vragen

Ga naar meest recente reactie

eyehrev

Eyehrev

Beste mensen

Tijdje niet hier geweest, toen het weer zo mooi was heb ik vooral van mijn tuin genoten Vanalles zien groeien en in bloei komen, elke dag was er wel weer iets nieuws.
En nu, tja, dat ellendige weer.. Ik houd me vooral bezig met klimopblaadjes opruimen
'k Heb ondertussen nog wel een paar dingen gestekt die ik straks ga planten, waaronder een krulwilg en een krentenboompje.

Maar de Spirea vanhouttei, een van die "verrassingsplanten" in mijn tuintje, 't ziet er niet naar uit dat die gaat bloeien.. Die moet rond deze tijd toch een hoop bloemetjes krijgen, maar ik zie niets. Alleen een mooie groene plant. Hoe komt dat?

Dan nog iets. Nu alles aan het groeien is, merk ik dat ik een paar nieuwe planten op een verkeerde plaats gezet heb. De vlinderstruik zou ik elders willen zetten. Die heb ik een paar weken geleden nieuw gekocht en geplant, kan dat nog?
En mijn camellia uit een pot had ik ook in de tuin gezet, maar die wordt helemaal verdrongen door dit:
[afbeelding verwijderd niet-https]
Mooie plant, maar die is op een week tijd verdubbeld in grootte! De bloemetjes die je erop ziet zijn ondertussen bijna uitgebloeid. Welke plant is dat? Toen ik een paar weken geleden mijn andere vragen postte, heb ik de plant over het hoofd gezien. Kan je je voorstellen hoe klein ze was..

Anyway, die camellia zou ik ook op een ander plek willen zetten. Kan dat?

Fijne zondag!

Els
zondag 9 mei 2010 - 10:05
Rita1960

Rita1960

Hoi Els,

Judaspenning.

groetjes,

Rita
zondag 9 mei 2010 - 15:52
eyehrev

Eyehrev

Hey Rita

'k heb eens een paar afbeeldingen opgezocht, en dat zal het inderdaad zijn, dankjewel!

Marjoleine, ze zijn ondertussen verplant, en ze zien er goed uit
zaterdag 15 mei 2010 - 14:21
eyehrev

Eyehrev

dat is heel fijn, ook al komt het een beetje van één kant tot nu toe..
maar ik leer

mooie zondag

Els
zondag 16 mei 2010 - 14:44
eyehrev

Eyehrev

maar wat die judaspenning betreft.. de bloemen (er waren er maar weinig) zijn uitgebloeid, die heb ik daarnet weggedaan. Maar ik kon ze toch nog ruiken, ze hadden een heerlijke geur. Ik las echter net dat de bloemen reukloos zijn. En ook, de zaaddoosjes waren fijne langwerpige dingetjes, niet de dingen die je op foto's ziet..
zondag 16 mei 2010 - 14:51
xerofyt

Xerofyt

de zaaddoosjes zijn hauwen van Look-zonder-look ( Alliaria petiolata)

Groet,
Xerofyt
zondag 16 mei 2010 - 16:57

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon