menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Kerstboompje

EvelienL

EvelienL

Hallo allemaal

Mijn vriend heeft per ongeluk een levend kerstboompje gekocht (20cm hoog). Het zat vol onder kunstsneeuw en daarom dacht hij dat het een plastieken was.

Nu heb ik die kunstsneeuw eraf gedaan en zie dat bijna al de naalden bruin zijn en de uiteinden fragiel. Maar de boom maakt nog zelf nieuw takjes/knopjes aan.

Nu weet ik niet hoe ik deze boom als beste kan verzorgen. De takjes met dode naalden allemaal afknippen? uiteinden afknippen? Weinig/veel water? Binnen/buiten zetten?

Ik wil het boompje graag houden, ben niet zo fan van kerstboomverbranding of meteen planten wegsmijten als het minder gaat. Of is mijn boompje helaas de dood nabij?

Alvast bedankt voor jullie reactie!
vrijdag 12 maart 2010 - 15:25
Polplastron

Polplastron

Als het gros van de naalden al dood is lijkt het mij dat dit boompje nooit meer echt gezond zal worden. Misschien overleeft hij nog wel (een tijdje), maar hij zal er altijd zielig uit blijven zien. Misschien is een "snelle dood" dan wel genadiger?

Groetjes,

Pol

P.S.: Als je kan, verhaksel hem dan en composteer hem. Op die manier geeft hij toch nog een beetje leven aan andere planten terug. 't Is maar een idee.
maandag 15 maart 2010 - 11:28

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon