menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Vaste planten uit Brico

Ga naar meest recente reactie

brammeke

Brammeke

Hallo iedereen,
Bij Brico zag ik vandaag allerlei vaste planten liggen (wortelstokken) van onder andere de zonnehoed. Ik zou deze willen kopen 3.75 EUR voor 2 in een pakje. Ook waren er zo pioenen te verkrijgen.
Zullen deze groeien in mijn zanderige grond (ik woon namelijk op Linkeroever Antwerpen).
Graag advies van de tuinvrienden.

Bloemen & Planten

donderdag 11 februari 2010 - 20:15
Eniavaswen

Eniavaswen

Hoi,

Ik vraag me wel af of de kwaliteit van de planten ok is. Het blijft toch een bouwmarkt.
Vorig jaar heb ik in de Hubo een framboos gekocht. Ze is wel gegroeid, maar meer dan 20 cm ben ik niet gekomen. En een clematis uit de Brico is heel snel kapot gegaan. In de Aldi had ik een klimroos 'New Dawn' gekocht en dat bleek dan een roze struikroos te zijn. (Maar ze was wel mooi)
Je zal er vast wel goede koopjes kunnen doen, maar ik heb toch meer vertrouwen in een tuincentrum.

Maar misschien zijn er wel mensen met heel andere ervaringen natuurlijk.

Groetjes, Karen
vrijdag 12 februari 2010 - 12:00
Maxession

Maxession

Nog een nadeel van zo'n soort winkels is dat de planten ook vaak tijdens de verkoop niet (goed) verzorgd worden...
vrijdag 12 februari 2010 - 15:50
printemps

Printemps

Zijn die VERS /NET binnen gekomen ?????
Ze durven er ook verdroogde planten verkopen

In de B.... van mijn woonplaats kan je nu nog bloembollen kopen die er nu al 2 (twee)winters liggen

En ook verkopen ze er eten voor buitenvogels dat DUBBEL zo duur is dan bij"De Vogelbescherming" en dat is dan nog voor een goed doel ???


mvg
zaterdag 13 februari 2010 - 12:36
brammeke

Brammeke

Ja ik had ook mijn twjfels. In het verleden heb ik er reeds bloembollen gekocht en ik kreeg enkel blad en geen bloemen.
dinsdag 16 februari 2010 - 18:10
printemps

Printemps

Die kartonnen kokers die ze verkopen in alle voedingswinkels is steeds brol

In de beste gevallen is enkel de kleur van de bloem verkeerd

Ikzelf heb zo roze besjes IPV witte bessen
En een klimroos die blijft steken op 30cm hoogte


mvg
woensdag 17 februari 2010 - 14:41
Polplastron

Polplastron

Zoals Printemps al zegt zijn het echte verrassingspakketjes: je weet nooit welke kleur de bloemen gaan hebben! 't Is maar hoe je't bekijkt ...

Voor goede planten met de juiste kleur en naam ga je nog altijd best naar het betere tuincentrum!
donderdag 18 februari 2010 - 14:41
dendrodan

Dendrodan

had vorig jaar bij de aldi eens voor de leut aarbeienplantje gekocht en een rabarberplantje. Dielagen er nog van toen die aktie er was, dus enkele weken later tegen een weggeefprijsje. De rabarber heeft dunne stokjes gegeven, maar dat was hetzelfde als die plant die al in mijn tuin stond voordat ik het huis kocht.
Aan het aardbeiplantje hebben we toch redelijke vruchten gehad van een 2cm groot en heeft ook enkele uitlopers gegeven, dus wie weet wat heb ik dit jaar.
Normaal ben ik daar ook geen voorstander van maar voor nog geen 1 euro kon ik het niet laten liggen
donderdag 18 februari 2010 - 22:11

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon