menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Jonge plantjes in volle grond

Ga naar meest recente reactie

Leen79

Leen79

Even een vraagje:
Ik heb in september Persicaria en Veronica geplant in de border.
Maar ik heb ondertussen gezien dat er van de Veronica al 2 plantjes het begeven hebben (droogte, kattengeweld, ...?).
Nu vroeg ik me af of ik de jonge plantjes wel kan laten overwinteren in de volle grond ? Of zou ik ze toch beter eventjes terug in pot zetten tot het voorjaar en ze dan opnieuw uitplanten ?
Ik weet 't even niet. Ik zou 't heel erg jammer vinden als al mijn plantjes in het voorjaar het loodje zouden gelegd hebben.
maandag 19 oktober 2009 - 19:56
Polplastron

Polplastron

Gewoon buiten laten staan hoor! Je gaat ze meer beschadigen door ze terug uit te graven, binnen te zetten, ...! In het voorjaar zullen ze meteen een goede start hebben!

En euh, die katten, bestaan daar geen oplossingen voor? (GRAPJE!)
maandag 19 oktober 2009 - 20:06
Rita1960

Rita1960

Jawel hoor, zet er langere cocktailprikkers bij.
katten blijven weg en planten overleven.

groetjes,

Rita
maandag 19 oktober 2009 - 21:46
Adrienne

Adrienne

Ik snij het snoeihout van de rozen op 5cm en strooi dit rond de jonge plantjes.
Houdt ook meteen in het voorjaar de slakken weg
maandag 19 oktober 2009 - 22:03
York

York

Poezen houden niet van de geur van mottebollen. Het stinkt misschien wel, maar het is minder pijnlijk voor de poezen
maandag 19 oktober 2009 - 22:12
Adrienne

Adrienne

Mottebollen
Allez lap nog nooit van gehoord
maandag 19 oktober 2009 - 22:51
Leen79

Leen79

Allen bedankt voor 't advies.
De plantjes blijven dus mooi op hun plekje. En in 't voorjaar probeer ik de slakken tijdig voor te zijn.
En die vandalen van katten .... ik zal onze 6 harige schurkjes eens moeten heropvoeden dus .
Die tip van de mottenbollen zal ik zeker eens proberen. Al is de kans groot dat onze viervoetige tuinierders die vlijtig mee onderkrabben met hun 'biopakketje'


Groetjes,

Leen (en de katten)
maandag 19 oktober 2009 - 23:01
York

York

Ik heb vorig jaar een poes van de buren gehad die van mijn voortuintje een ruine
heeft gemaakt. Ik heb geprobeerd met een spuitbus, koffiedik, azijn en peper om poezen weg te houden maar niets hielp tot ik het advies kreeg van de mottebollen.
Succes
dinsdag 20 oktober 2009 - 10:46
Adrienne

Adrienne

tja we zitten niet voor niks op tuinadvies hé
dinsdag 20 oktober 2009 - 13:05
York

York

Of ze helpen tegen vossen weet ik niet.
Ik heb de raad gekregen van een kennis die de mottebollen in potjes tussen de plantjes zet, en zo heb ik het ook gedaan. Ze komen dus niet in aanraking met het milieu
dinsdag 20 oktober 2009 - 15:17
schuurmans

Schuurmans

waarom een hond wel aan de lijn en een kat niet?

grt
henk
dinsdag 20 oktober 2009 - 16:30
Polplastron

Polplastron

Een hond houden helpt volgens mij in veel gevallen ook tegen katten hoor!
dinsdag 20 oktober 2009 - 17:35
Adrienne

Adrienne

Ha, in veel gevallen, maar niet in alle !!!
De onze zijn de aller beste vrienden
woensdag 21 oktober 2009 - 21:50
dendrodan

Dendrodan

De mijne lust ze rauw. Heb kruizing jack russel- fox terrier dus dat zit in haar gene.
Vind het niet erg zo komen er geen katten in de tuin, als er dan wel 1 in de tuin komt dan hoop ik dat ze snel weg is. Zou het weer niet willen meemaken dat er weer 1 vast heeft
zaterdag 24 oktober 2009 - 16:30

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon