menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Paradijsvogelbloemplant

diana1

Diana1

Hartelijk dank voor jullie snelle reactie! Had dit bericht onder antwoorden geplaatst maar merkte dat ik geen antwoordt meer kreeg, dus hierbij nogmaals mijn reactie hierop. Ik heb de foto bekeken en het is zeker wolluis, herkende meteen het beestje. Nou pluk ik iedere keer zo'n beestje zodra ik hem zie ervan af, maar ik begrijp dat ik echt een bestrijdingsmiddel moet gaan halen, wat raden jullie mij aan? Plus hoe kom ik aan zo'n infectie en zit het eventueel in de aarde? Dus moet ik die gaan vervangen? Alvast weer bedankt voor jullie antwoorden.

Diana
zondag 11 oktober 2009 - 13:36
Thuja49

Thuja49

Wolluis, wollige dopluis en wortelluis vallen op door de witte, wasachtige eierzakken die de luis in de zomer achterlaat op bladeren of takken. De rest van het jaar is de luis vrijwel onzichtbaar omdat de luis bruin van kleur is, soms rozeachtig, ovaal van vorm en van boven poederachtig tot wasachtig, heel erg plat en zich stevig vastmaakt aan de tak waar hij op leeft.
De luizen zijn te zien als kleine, bruine ´plaatjes´'.
De dieren beschadigen de plant door te zuigen met het gevolg dat de plant langzamerhand verzwakt. Wolluis scheidt een stof af (honingdauw) waarop zich roetdauw ontwikkelt. De plant ziet er daardoor minder fraai uit.
De wollige dopluis vormt slechts één generatie per jaar, maar elke luis kan voor ongeveer 1000 nakomelingen zorgen.
Het Closterovirus kan overgebracht worden door wolluizen.

Ik begrijp niet goed hoe je die beestjes er gewoon kan afplukken het witte wasachtige wat je ziet bij wolluis is niet het beestje zelf .

groetjes
thuja
zondag 11 oktober 2009 - 14:11

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon