menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Cobaea scandens overwinteren

Ga naar meest recente reactie

LauraK

LauraK

Véél te laat heb ik dit jaar een paar zaden van de Cobaea scandens gezaaid; de
plantjes zitten nog in veel te kleine potjes, en zijn maar zo'n 15 à 20 cm groot.
Met bloeien wordt het sowieso niets meer dit jaar. Bij wijze van experiment wil ik
die twee plantjes de komende winter binnen halen, uiteraard in een grotere pot, in
de hoop dat ze volgend jaar nog leven, en met een voorsprong kunnen beginnen.

Is er iemand die dit ook al eens op deze manier geprobeerd heeft? Buiten zullen
de plantjes in ieder geval doodgaan, een kas heb ik niet, dus hoop ik maar dat dit
lukt. En anders zaai ik ze komend jaar opnieuw, maar dan in februari, binnen...

Groeten van Laura.

Bloemen & Planten

woensdag 9 september 2009 - 21:24
Rita1960

Rita1960

Hoi Laura,

kijk eens op topic nr 4137 daar hebben Fons en Ines het over het overwinteren van deze plant. bij plm 10 gr C en na het 2e jr gaat het niet meer.

groetjes,

Rita
woensdag 9 september 2009 - 21:35
LauraK

LauraK

Hallo Rita,

Bedankt voor de verwijzing naar dat topic: ik was er zelf nog niet op gekomen om
eerst op de site te kijken of er al een onderwerp over was.

Ik ga het inderdaad proberen met het overwinteren, in het kader van 'wie niet waagt,
wie niet wint'. En als het niet lukt, zaai ik de plant komend jaar gewoon weer, en
dan wel op tijd...

Groeten van Laura.
donderdag 10 september 2009 - 11:01
annis

Annis

Laura hoewel ik hem op tijd gezaaid heb is hij toch niet erg gegroeit. De bloemknoppen zijn nog zo klein dat ik bang ben dat het dit jaar geen fleurige klimmer wordt. Ik zal hem ook binnen moeten laten overwinteren als het weer erg hard gaat vriezen hij kan een temperatuur van -7 gr. hebben. Anders probeer ik hem onder de terras overkapping te zetten en goed in te pakken. Eens kijken of dit gaat lukken.

groetjes @nnis
donderdag 10 september 2009 - 11:44
danny2

Danny2

Overwinteren lukt wel, heb de mijne voor volgend jaar al bijna klaar. Neem stekjes en overwinter deze, dus jou plantjes zijn eigenlijk ook maar stekjes. In mei had ik al planten van 2m hoog, deze hebben nu de struiken overgroeid en bloeien al van juli, eigenaardig is wel dat er dit jaar geen zaadbollen te zien zijn. Dus maar stekken, niet al te warm overwinteren en af en toe eens toppen om ze in perken te houden in de veranda.

groetjes danny
donderdag 10 september 2009 - 21:14

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon