menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Waar vind ik sieruien

Ga naar meest recente reactie

succulentimon

Succulentimon

Dus, zoals gesteld, kan iemand mij vertellen waar ik ergens sieruien op de kop kan tikken?

Nog geen tuincentrum gevonden waar ze dit aanbieden, tenzij ik niet goed gekeken/gezocht heb natuurlijk...

Wel ergens in Vlaanderen graag

simon
dinsdag 11 augustus 2009 - 14:39
Thanja

Thanja

Vanochtend zag ik ze nog liggen bij een tuincentrum, maar dat is dan weer wel in Nederland.

Mijn zusje had mooie sieruien staan, waarvan ik de zaden heb opgevangen. Weet iemand of het de moeite waard is om ze te zaaien of is het beter om bollen te kopen? Mocht het de moeite waard zijn, dan kun je wel wat zaden van mij krijgen.

Groetjes,

Thanja
dinsdag 11 augustus 2009 - 15:17
kurt

Kurt

Nog even geduld en wij bieden in onze tuinadvies-webwinkel www.tuinwinkel.be een ruim assortiment aan van voorjaarsbloeiende bolgewassen o.a. de sieruien in allerlei kleuren en formaten.

Indien je bepaalde cultivars wenst geef je het maar door. We kunnen aan een gigantisch aantal soorten en cultivars geraken.

Jullie weten het dus van de eersten.

mvg,
Kurt
dinsdag 11 augustus 2009 - 15:55
annis

Annis

Kurt ik heb al een aantal keren gezocht naar de Allium atropurpureum de hele donker rode soort. Als het mocht lukken om hem in het assortiment te krijgen.


groetjes @nnis
dinsdag 11 augustus 2009 - 19:25
succulentimon

Succulentimon

aha, goed om weten Kurt!!


Geef een seintje als het assortiment sieruien gearriveerd is eh

alvast bedankt

simon
dinsdag 11 augustus 2009 - 22:00
kurt

Kurt

@nnis: Allium atropurpureum zal geen probleem zijn. bolmaat 6/7 - 10 stuks voor 5 euro of 25 stuks voor 10 euro

@simon: ik hoop er volgende week al een deel online te kunnen zetten.

De voorjaarsbloeiende bloembollen worden bij de groothandel/kwekerij pas in september gerooid en zullen rond de derde week van september bij ons geleverd worden zodat wij die dan kunnen verzenden naar de mensen die er besteld hebben. De voorjaarsbloeiers hoeven toch ten vroegste vanaf die periode in de grond te worden gestoken.

Met dank voor de interesse,
Mvg,
Kurt

woensdag 12 augustus 2009 - 11:47
Adrienne

Adrienne

Jee da's dan weer super nieuws.
Zal eens even snel kijken welke in mijn verlangboekske staan se
T' wordt als maar beter voor ons he
Nog efkens en onze Kurt komt ze nog zetten ook
Dan schoot de verkoop gelijk ne pijl nog maar eens de hoogte in
Hi,hi ik kijk er al naar uit
woensdag 12 augustus 2009 - 12:12
kurt

Kurt

Voila,

Alle alliums staan online en de Allium atropurpureum zelfs nog een stuk goedkoper dan verwacht: € 2.25 voor 6 bloembollen met bolomtrek: 7/8cm

Volgens mij nergens goedkoper te verkrijgen voor bollen vers van bij de kweker.


Deze alliumsoorten en nog veel meer soorten bloembollen kun je nu online vinden in de tuinadvies webwinkel http://www.tuinadvies.be/shop/rubriek.php?rid=43

Mvg,
Kurt

Bloemen & Planten

donderdag 17 september 2009 - 21:12
annis

Annis

Kurt je bent geweldig. De prijs is ook OK. Ze zijn besteld.
Zijn ze niet prachtig. Voor het eerst heb ik ze gezien in een tuin in Engeland en was gelijk verkocht. Straks staan ze ook in mijn tuin.

groetjes @nnis

Kurt bedankt.
vrijdag 18 september 2009 - 18:32

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon