menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Engelentrompet

Ga naar meest recente reactie

anneke

Tekst aangepast

Anneke

De meeste bladeren van mijn engelentrompet zit vol gaten hoe komt dat en wat kan ik eraan doen.

Bedankt voor de reactie's null'/> null
donderdag 7 september 2006 - 16:59
sylvain

Sylvain

anneke bedoeld u de datura of de brugmania laatste is een hangende en hoe zyn de bladeren groen of geel wordend i k ga een foto op zetten is een hele mooie plant maar heeft veel water nodig nu een vol wassen brugmania10 liter water bekyk het eerst maar eens anneke is drie dagen geleden genomen die foto

[afbeelding verwijderd niet-https]


[afbeelding verwijderd niet-https]
donderdag 7 september 2006 - 17:45
anneke

Anneke

anneke bedoeld u de datura of de brugmania laatste is een hangende en hoe zyn de bladeren groen of geel wordend i k ga een foto op zetten is een hele mooie plant maar heeft veel water nodig nu een vol wassen brugmania10 liter water bekyk het eerst maar eens anneke is drie dagen geleden genomen die foto


De bladeren zijn groen een klein beetje geel erin maar er staan niet veel bladeren aan en ik heb maar één bloem gehda dit jaar t'was wel maar een plantje van cm hoog in het begin nu toch al 1.20cm.
Er zijn hele gaten in ik dacht eerst aan insecten ofzo,
Groeten anneke
donderdag 7 september 2006 - 17:51
sylvain

Tekst aangepast

Sylvain

anneke ze hebben op bepaalde moment te weinig water gehad insecten dat denk ik niet maar de pot waar ze in staan is mischien ook iets te klein maar laat hem nu maar doen is voor deze jaar toch te laat maar hou hem toch vochtig en dan snoeien voor de winter en vorst vry zettenen dan lukt het volgende jaar wel anneke groetjes( nb staat grag in de schaduw met zyn groote bladeren)

[afbeelding verwijderd niet-https]

donderdag 7 september 2006 - 19:30
Tine

Tine

Sylvain, wat een prachtige volle brugmansia heb jij. Zo zou ik er ook wel ééntje willen. Het is alleen jammer dat ik hem 's winters dan niet kwijt kan door zijn formaat, dus moet ik van zoiets moois afzien.

Tine.
donderdag 7 september 2006 - 22:29
sylvain

Tekst aangepast

Sylvain

halo tine deze worden echt een heel eindterug gesnoeid,blyft maareen paar stompjes staan,
hal maar om en by de 50cmhoog zyn in pot maar ge moet hem vorst vry houden
de myn brug maniasdie gaan dan ook in het donker staan.
en in het voorjaar terug buiten maar ge moet de plaats hebben.maar ik zit dan noch met de arendskelken die moetn ook binnen de canna,smoetn binnen.
maar ja ik heb een kelder van 135 vierkante meter ruimte genoeg, groetjes tine

[afbeelding verwijderd niet-https]
vrijdag 8 september 2006 - 08:18
anneke

Anneke

Sylvain

Zou het mogelijk zijn mij te zeggen hoe ik die best snoei en wanneer ik da het best doe.
Misschien word het volgend jaar ook zo een pracht exemplaar als de uwe echt zéér mooi.
Met vriendelijke groeten anneke
vrijdag 8 september 2006 - 10:39
Tine

Tine

Wat fijn om zo'n grote kelder te hebben. Ik moet het doen met een garage, al is die wel heel groot en heeft hij lichtvensters in het dak. Het vriest daar zelden en daar gaan mijn vorstgevoelige planten in behalve de planten die niet onder de 10 graden mogen. Als de brugmansia toch teruggesnoeid moet worden kan ik hem misschien toch wel kwijt.
De canna's nemen toch niet zo veel plaats in of bewaar jij ze in hun pot? Ik bewaar alleen de knollen zodat ik niet zoveel ruimte nodig heb.

Tine.
vrijdag 8 september 2006 - 11:39
sylvain

Tekst aangepast

Sylvain

tine ik heb myn canna,s in de volle grond moeten steken,want er waren al knollen aan het rotten,en daarom maar de grond in en dan goed afdekken tine gy zyt niet van onze kant rond diest, want ik weet een goede kweekster zitten van datura,s groetjes (n.b die grote datura die had ge moeten zie hoe erbarmelyk die stond kwam niet van tanja om dat zy toen geen witte meer had maar dat is dag tegen nacht verschil)(nb)
( waar myn rode datura s van komen is van de bekende fuchias kweekster tanja vanwaeleghem heeft er verschillende met haar naam en de datura s hangend(brugmania)de prys begint by haar van af drie euro tot acht euro) maar haar fuchsia,s is een pracht om te zien groetjes Tine
vrijdag 8 september 2006 - 13:44
sylvain

Sylvain

anneke laat ze nu maar buiten tot juist voor de vries en dan snoei ge ze op twee a drie ogen van onder naar boven groetjes als ge noch iets moet weten laat geef dan maar een seintje daaaag
vrijdag 8 september 2006 - 13:56
Tine

Tine

Ik ga volgend jaar op zoek naar een brugmansia. Misschien kan ik er nu in de uitverkoop nog eentje goedkoop op de kop tikken . Ik weet nu dat ik hem gewoon kan snoeien voordat hij naar binnen gaat.

Tine.
vrijdag 8 september 2006 - 19:16
sylvain

Tekst aangepast

Sylvain

Tine en Anneke ik heb hier een colagge gemaakt van myn daturas op 14/09/2006 staan nu mooi is nu geurend en kleurend groetjes

[afbeelding verwijderd niet-https]
vrijdag 15 september 2006 - 14:07
Tine

Tine

Sylvain, wat mooi. Je zult je wel heel fijn voelen bij zoveel pracht. Mijn complimenten. Ik hoop dat ik ze volgend jaar ook zo mooi krijg, want ik ga ze toch ook halen.

Tine.
vrijdag 15 september 2006 - 14:23
anneke

Anneke

Het zijn echt pracht exemplaren ik hoop dat de mijne volgend jaar ook eens wat meer bloemen geeft

Anneke
vrijdag 15 september 2006 - 14:31
nientje

Nientje

sylvain, prachtig
nientje
zaterdag 16 september 2006 - 14:40
sylvain

Sylvain

dank u meisjes dat doet my plezier maar is ook een mooie plant om mee te werken maar ze drinken nu op dit momentdie witte,+-15a20liter per dagdeze bladeren verdampen heel veel maar zyn ook groote bladeren ik hoop dat julie volgend jaar ook een mooie brugmania laten zien maar neem de gele de geur enorm vele groetjes sylvain
zaterdag 16 september 2006 - 21:09
Bowie

Bowie

CITAAT:
">#666666;'> gy zyt niet van onze kant rond diest, want ik weet een goede kweekster zitten van datura,s groetjes ( ( waar myn rode datura s van komen is van de bekende fuchias kweekster tanja vanwaeleghem heeft er verschillende met haar naam en de datura s hangend(brugmania)de prys begint by haar van af drie euro tot acht euro) maar haar fuchsia,s is een pracht om te zien groetjes Tine


Heeft die een website?
zondag 17 september 2006 - 10:04
Nigella

Nigella

ik heb de indruk dat die engelentrompetten dit jaar een superjaar hebben, met al die vochtigheid van augustus
zondag 17 september 2006 - 16:12
sylvain

Tekst aangepast

Sylvain

tania en website ik weet het niet gekund het haar eens vragen ik geef haar email goed NIGELLIA ze zyn nochthans echt beginnen door bloeien de laatste week maar nu is het een pracht ,en in augustus moest ik de grootste die witte noch tien liter water by geven want die schermen die grond zo fyn af dat die van boven weinig vocht krygen dat is ook voor de arendskelk in een wynvat zyn geen gaten in maar toch elke dag water by geven ,niet als de datura;s groetjes Sylvain
zondag 17 september 2006 - 18:41
Tanja

Tanja

Dag Sylvain,

Inderdaad mooie foto's, je zei dat ik maar eens op deze site moest komen kijken.
Die rode op de foto's zijn dat die wat van bij mij komen???

Groetjes,
Vanwalleghem Tanja
woensdag 2 mei 2007 - 00:31
sylvain

Sylvain

Beste Tanja dat zyn inderdaad die rode van verledenjaar is een prachtige bloem is het niet buiten die gele en die witte maar nu heb ik er al 5 van u twee roze een geleen dan die twee rode wat vind ge van het forum is redelijk uitgebreid Tanja zal zaterdag rond 10uur half elf goedgroetjes endag
woensdag 2 mei 2007 - 21:04
Tanja

Tanja

Ok Sylvain,

Dat is goed, dan verwacht ik u rond 10u-10u30.

Het is inderdaad een redelijk uitgebreid forum, denk dat ik hier ook nog veel kan bijleren.

Groetjes,
Tanja
woensdag 2 mei 2007 - 23:59

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon