menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Passiebloem verplanten

josedekorte

Josedekorte

Kort geleden ben ik verhuisd en zou ik graag mijn passieplant mee verhuizen. Wie kan mij helpen met een goed advies om dit zo goed mogelijk te kunnen doen, zodat wij het volgend jaar weer net zo kunnen genieten van de weelderige bloemen en passievruchten.

Vriendelijk groetend,
José
zaterdag 18 oktober 2008 - 22:54
printemps

Printemps

hallo

misschien wat terug snoeien
genoeg aarde aan laten
en neem misschien wat reserve stekken

mvg
an
zondag 19 oktober 2008 - 13:14
LordOfCantecroy

LordOfCantecroy

Mijn passiebloem staat sinds het begin in een kuip (met een bamboe raamwerk), misschien kan je hem tijdelijk ook in een kuip kan zetten. Dit heeft het grote voordeel dat hij de winter makkelijker zal doorkomen, want die kuip kan je binnen zetten. Eigenlijk mag een passiflora pas in de lente gesnoeid worden, maar allicht zal je daar nu dan een uitzondering op moeten maken...

Het ideaal zou zijn hem nog kunnen laten staan tot na de winter, dan snoeien (mag tot 1 meter kort gesnoeid worden) en dan verhuizen naar de nieuwe plek, maar dat zal niet gaan vermoed ik...
zondag 19 oktober 2008 - 13:50
danny2

Danny2

passiebloemen laten zich niet zo goed verplanten, en dan gebeurt dat best nog in april of mei.
Beter denk ik dat je in het voorjaar een nieuwe aanschaft, dewelke toch snel groeit en reeds het eerste jaar vruchten kan geven.

groetjes danny
zondag 19 oktober 2008 - 17:42

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon