menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Rigoreuze snoei wingerd

Suvlerk

Suvlerk

Wij hebben een wilde wingerd tegen een muur aan groeien die we binnenkort willen gaan schilderen (de muur dan...). Het plan is om de wingerd dan rigoreus terug te snoeien en los te halen van de muur. Hopelijk gaat deze zich daarna weer aan de muur hechten en begroeit hij weer snel de muur. Kan iemand mij vertellen of dit een goed plan is of zijn er betere opties mogelijk? Ik zou het zonde vinden als de wingerd nu door mijn toedoen niet meer groeit...
zondag 9 maart 2008 - 11:11
ines

Ines

Een paar jaar geleden moesten wij ook rigoreus snoeien zo gezegd zo gedaan, we snoeiden tot 1.5m van de grond. Er is geen nieuwgroei meer opgetreden. Het best zou U een drietal jongere en langere takken laten staan en die takken dan naar beneden buigen zodat U de schilderstaak kan vervullen. Na de droging kan U die met enkele bevestigingen terug hangen. Hopelijk lukt het.
zondag 9 maart 2008 - 11:46
Lysianthus

Lysianthus

Dag Suylerk, hartelijk welkom op dit forum;
[afbeelding verwijderd niet-https]

Op het eerste moment was mijn reactie maar waarom wilt die man de muur schilderen als de wilde wingerd er op groeit maar natuurlijk, in de winter is hij kaal hé, hij zal natuurlijk wel weer groeien maaar niet op één jaar je volledige muur, alhoewel het vlug gaat.
Waarom zet je er niets tegen dat wintergroen blijft dan ben je van het schilderwerk verlost?

zondag 9 maart 2008 - 11:53

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon