menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Bloemen voor in bloembak

Ga naar meest recente reactie

koentje

Koentje

ik zit met een moeilijke vraag (denk ik)
ik heb 3 bloembakken, waarin ik bloeiers wil zetten.
maar, enkel in de voormiddag hebben ze zon.
mijn vader stelde voor om hangfuchsia's te nemen,
maar ik wil nog andere voorstellen.


alvast bedankt
koen
zondag 24 februari 2008 - 17:20
danny2

Danny2

Koentje,

voor jou bloembakken is er keuze genoeg, Fuchsia's doen het daar uiteraard heel goed, maar ook pelargoniun, surfinia's, begonia, centradenia, een diascia elegans en nog wel meer

succes danny
zondag 24 februari 2008 - 18:47
Spuddy

Spuddy

Het Vlijtig Liesje verdraagt heel goed schaduw.
zondag 24 februari 2008 - 19:33
cornelia

Cornelia

Hoi,

Tot hoe laat hebben we het dan, een hele ochtend, tot 11 uur of? Op zich is dat zon genoeg en zeker als er weer van die verschroeiende dagen aan zitten te komen. Heel veel planten hebben liever een milde ochtendzon of een latere namiddag zon. Er zijn weinig planten die echt de hele dag volle bak zon nodig hebben (er zijn er wel die dat aankunnen en soms ook fijn vinden, maar echt nodig zeker niet hoor)

En dan nog iets om rekening mee te houden; is de schaduw van dien aard dat het er ook direkt veel koeler word of is er wel indirekt licht en warmte etc. (misschien onduidelijke vraag ?)

groet, cornelia
zondag 24 februari 2008 - 20:27
koentje

Tekst aangepast

Koentje

wel, tot een uur of 11 is er zon en de temperatuur daalt niet echt veel.

mja, mss dat ik een vlijtig liesje ga nemen
zondag 24 februari 2008 - 21:33
pk

Pk

Vanaf morgen in aldi: een boek over hoe je bloembakken kunt vullen
dinsdag 26 februari 2008 - 16:48
vhoma

Vhoma

Op een plaats met minder zon zijn pelargoniums zeer geschikt en de donkere bloem van 'Barbe Blue' blijft daar ook beter donker, op een zonnige standplaats wordt de bloem lichter van kleur ze groeit dus wel op beide plaatsen. Alleen enkele planten meer in een pot zettten om hetzelfde gevulde effect te verkrijgen dan bij andere pelargoniums. Vragen over pelargoniums laat maar komen?
Vanholst Marc
donderdag 28 februari 2008 - 18:45

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon