menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Papaver

Ga naar meest recente reactie

rialle

Rialle

Ik heb de laatste weken nog papaverzaad gekregen. Ik weet dat het eigenlijk in de herfst gezaaid moet om nog dit jaar bloemen te krijgen. Kan ik dit nu ook nog doen, en moet ik ze dan binnen of toch meteen op de goede plaats buiten zaaien?

Groetjes Rialle
zondag 3 februari 2008 - 21:03
Plantadvies

Plantadvies

Papavers hebben een hekel aan verplaatsen, dus ter plekke zou beter zijn. Zaaien in mei-juni en licht bedekken.

Plantadvies
zondag 3 februari 2008 - 21:29
Esem

Esem

raile,
kijk hier even voor meer uitleg over papaver zaaien de vraag is nog maar net gesteld door Laurak

Gr Eddy

http://forum.tuinadvies.be/forum_topic.php?hid=7&sid=16&tid=14001
zondag 3 februari 2008 - 22:08
Lysianthus

Lysianthus

Toch nog een vraagje over papavers

Ik heb vrijdag in het tuincentrum 2 soorten papavers gekocht , zoals bollen en knollen in een zakje al met wortel aan.
De verkoper vertelde me , dat ik zo meer kans op slagen had en direkt bloem zou hebben deze zomer.
Wanneer mag ik ze planten?
Graag had ik jullie advies....
maandag 4 februari 2008 - 09:00
Esem

Esem

Als ik jou was Lysianthus zo ik nu al de papaver planten in een hoge pot, zoals de potten waar de clematis en sommige rozensoorten in geplant worden om te verkopen.
Zo kan de papaver ongestoord beginnen groeien.
Zodra het dan beter weer wordt en de kans op strenge nachtvorst voorbij is, de papavers op hun plaats van bestemming planten.


Gr Eddy
P.S.
Papavers zelf heb ik nog niet geweten in zulke verpakking maar wel al vele andere vaste planten,zoals ridderspoor ,phlox,anemoon ezv.maar papavers heb gezien.
maandag 4 februari 2008 - 10:30
Lysianthus

Tekst aangepast

Lysianthus

Kijk Eddy welke papavers het zijn, wie weet is dat nieuw hé of was ik er juist op tijd bij , ze waren nog aan het uitpakken , in elk geval , voor mij is dat een goede oplossing want ik heb niet veel plaats.
Je bedoelde toch dat ik hem nu nog moet binnen houden hé.µ
Alvast bedankt voor je reactie ....................btw 80% is helemaal niet slecht zenne voor zo'n moeilijke kwis , ben je zeker dat hem moeilijk is

[afbeelding verwijderd niet-https]

Onderstaande , heb ik ook gevonden, denk je dat die anemonen zo blauw als korenbloemen zullen zijn? ken jij die?

[afbeelding verwijderd niet-https]



dinsdag 5 februari 2008 - 16:36
annis

Tekst aangepast

Annis

Mooie collectie Lysianthus. De Papaver Patty's Plum heb ik ook nog liggen maar dan wel zaden die ga ik dit voorjaar zaaien.
Vorig jaar ook anemone gepland die blauw van kleur zouden zijn. Ze komen redelijk in de buurt van de foto op de verpakking.[afbeelding verwijderd niet-https]

Dit is anemone coronaria Mr. Fokker een enkelbloemige.
woensdag 6 februari 2008 - 09:37
Esem

Esem

Lysianthus
Twee prachtige papavers
En Patty's plum heb ikzelf enkele jaren gahad in de tuin maar ben hem terug kwijt geraakt,maar ga hem zeker terug aanplanten.
Annis moet je zeker doen het is een zeer mooie papaver .

Gr Eddy,
woensdag 6 februari 2008 - 11:47
annis

Annis

Ja, Esem ik moet zeggen ik vindt hem een van de mooiste. Heb vorig jaar de Papaver Coral Reef gezaaid en verwacht dus dit jaar bloemen.[afbeelding verwijderd niet-https]

Ik ben benieuwd of hij ook zo wordt als op de foto.
woensdag 6 februari 2008 - 12:52
Lysianthus

Lysianthus

@ Annis, bedankt voor je reactie , ja de papaver Coral reef is mooi hé , ik heb hem ook in zaad , ga hem dit jaar zaaien maar of ik dan al bloem zal hebben weet ik niet.
In elk geval van de patty's plum en die witte ( weet al de naam niet meer ) 'k ga een kwis maken over papaversoorten hahaahhah., zal ik dit jaar wel bloem hebben zeker en jullie krijgen zaadjes
Die anemonen zijn ook mooi blauw hé , die van jou is ook mooi Annis.
woensdag 6 februari 2008 - 15:53
annis

Annis

Lysianthus ik denk dat de Coral Reef dit jaar nog geen bloemen krijgt maar pas volgend jaar als hij dit voorjaar wordt gezaaid.
Ik heb pas een boek gekocht over papavers is en geweldig mooi boek over de meest bekende soorten met foto's en verzorgings tips en de geschiedenis.
woensdag 6 februari 2008 - 16:49
Lysianthus

Lysianthus

Dankjewel Annis , dacht het ook , maar is goed ter bevestiging , ga hem in een pot zaaien dan want mijn hofke is te klein, volgend jaar zet ik hem dan uit en direct op zijn plaats, spijtig , vind hem de mooste
Veel leesgenot en dan kan je ons weer wat beter helpen met al die info hahahaah
lieve groetjes
woensdag 6 februari 2008 - 17:28
hildavw

Hildavw

Lysianthus,

Ik wil je zeker niet ontmoedigen, maar nu ik de verpakking zie van die papaver, denk ik dat ik vorig jaar ook zoiets heb gekocht, maar spijtig genoeg is daar niets van gekomen.

Hopelijk heb jij meer geluk.

Daar zat dus een stuk wortel in en het begin van een plantje, maar ik denk dat alles is weggekwijnd.

In het vervolg zal ik liever een plant in pot kopen, misschien iets duurder, maar wel zekerder.

groetjes

Hilda
donderdag 7 februari 2008 - 16:22
Lysianthus

Lysianthus

Hopelijk heb ik meer geluk dan jij , Hilda..................afwachten maar , moest het lukken , laat ik er zeker foto's van zien deze zomer...............""duimen maar ""

donderdag 7 februari 2008 - 21:43

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon