menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Appeltjes boom

Ga naar meest recente reactie

Bartje22

Bartje22

Hoi,,

ik zoek een sierappeltjes boom, ik wil in de herfst graag kransen e.d. mee maken, liefst rood van kleur, andere kleur is ook niet erg,
wat voor een soorten raden jullie aan?
misschien sommigen wat ervaren?
laat het me dan even weten..
Groetjes. Bart
dinsdag 11 september 2007 - 22:17
suusje

Suusje

Hallo
de beste is de Malus Red sentinel
de vruchten zijn lang te bewaren
succes sannie
woensdag 12 september 2007 - 00:02
Lysianthus

Lysianthus

Van vrijdag 8 tot en met zondag 10 oktober vormt het Park van Beervelde weer het decor voor de mooiste tuinbeurs van het land.
We pakken er uit met hydrangea's in bloei, siergrassen en anemonen. Maar bovenal zullen de sierappelaars in de kijker staan. Deze mini-boompjes kennen een groot succes. Ze kunnen immers niet alleen in volle grond maar ook in pot gekweekt worden, en verrassen het hele jaar door. In de lente vormen ze prachtige bloesems, van wit tot lichtroze, die bovendien heerlijk ruiken. In de herfst vallen de massa's gele tot rode eetbare appeltjes op, die zeer lang aan de boom blijven hangen. U kan ze ook gebruiken als versiering in huis of in een bloemstuk.
Sierappelbomen zijn uitstekende bestuivers voor andere appelbomen, en worden zelfs in de professionele fruitplantages aangeplant. De beste selecties zijn Malus 'Red Sentinel' (zie foto) en Malus 'Golden Hornet'.

De Bock bvba

Pelikaanstraat 89 9700 Oudenaarde (Nederename)

Misschien is het niet te ver en heb je der wat aan.
woensdag 12 september 2007 - 07:54
Bartje22

Bartje22

dankjewel..
vrijdag 14 september 2007 - 16:08
annis

Annis

Zelf heb ik de Red Sentinel die doet het erg goed. Dit jaar heel veel appeltjes.
vrijdag 14 september 2007 - 19:32
Bartje22

Bartje22

kun je die ook gebruiken voor kransen en voor verdere versiering? Groetjes
zaterdag 15 september 2007 - 19:16
annis

Annis

Die kun je er heel goed voor gebruiken.
zondag 16 september 2007 - 11:05
Bartje22

Bartje22

Wanneer kan ik hem het beste kopen en aanplanten?
zondag 16 september 2007 - 14:48
annis

Annis

Als het boompje in een pot zit kan deze het hele jaar aangeplant worden zolang het niet vriest. Op dit moment zitten de boompje vol met appeltjes dan is dit mooi meegenomen als je ze nu koopt. Zelf heb ik het boompje ook in deze periode gekocht en aangeplant.
zondag 16 september 2007 - 16:36
Bartje22

Bartje22

zo'n appeltjesboom halen bij een hovenier?

zonnige plek?

Groetjes
zondag 16 september 2007 - 19:49
annis

Annis

Je kunt het boompje in een tuincentra kopen. Liefste wel zonnig.
zondag 16 september 2007 - 20:21
Bartje22

Bartje22

Dankjewel allemaal
maandag 17 september 2007 - 09:12
cetinel

Cetinel

ik was van plan om een malus "red obelisk" aan te schaffen,iemand ervaringen met deze boom,of is de red sentinel beter?
de red obelisk heb ik ergens zien staan en vond die zo mooi(ging stiekem bij die mensen op het kaartje kijken wat de soort was,de boom stond dicht bij de straat..)
maandag 17 september 2007 - 09:17
Bartje22

Bartje22

haha, jaa kun je best doen, dat de mensen het kaartje eraan laten hangen ik vind dat altijd zo raar staan, past niet bij de tuin vindt ik
Groetjes.
maandag 17 september 2007 - 09:23
cetinel

Cetinel

mijne red obelisk is besteld!
overal hier in de buurt hadden ze de golden hornet en de red sentinel,maar nergens de red obelisk..
het lijkt wel of alles wat ik graag wil,moeilijker te vinden is,maar wie zoekt die vind en volgende week of zo heb ik mijne red obelisk.
den dezen weer blij.
maandag 17 september 2007 - 15:25
Bartje22

Bartje22

heb je 'm besteld? waar
maandag 17 september 2007 - 16:27
cetinel

Cetinel

inderdaad,bij een boomkweker in de buurt
hij had wel de red sentinel,de golden hornet etc(net zoals alle anderen die ik bezocht)maar deze ging hij dus bestellen voor mij.
ik vind de vorm van deze appeltjes mooier,ze zijn niet echt rond maar eerder druppelvormig,en de kleur is ook prachtig,je kunt ze gebruiken om jam van te maken.....
ik ben in ieder geval al enthousiast(maar dat ben ik nogal snel met planten haha!!)
dinsdag 18 september 2007 - 17:08
Bartje22

Tekst aangepast

Bartje22

haha ja cetinel.. geniet er maar mooi van van je appeltjesboom,, ik zal wel vast bij een boomkweker gaan kijken maar ik moet het nog eerst met mun pa overleggen want de tuin is immers van hem, ondanks dat ik ik alles onderhoud en aanleg
dinsdag 18 september 2007 - 18:37
cetinel

Tekst aangepast

Cetinel

gisteren om mijn malusje geweest en tevreeden over de hele lijn: hij zou ongeveer een meter zijn en 14 euro kosten....
nou hij is ongeveer 2 meter en kostte 10 euro!
hangen al een heleboel glanzende rode appeltjes aan...(ikke blij!)

[afbeelding verwijderd niet-https]

[afbeelding verwijderd niet-https]

[afbeelding verwijderd niet-https]
vrijdag 21 september 2007 - 10:38
annis

Annis

Cetinel deze appeltjes zijn inderdaad iets ovaler dan de Red Sentinel maar net zo mooi. De prijs is niet veel wat je er voor betaald hebt.
vrijdag 21 september 2007 - 12:57
Bartje22

Tekst aangepast

Bartje22

Prachtig Cetinel !,, ik wou dat ik er een had:P maar ik ga der ook binnenkort een kopen.
vrijdag 21 september 2007 - 12:58
cetinel

Cetinel

weet je al waar dan??
en welke?
veel geluk ermee
zijn leuk,en naar ik me heb laten wijsmaken zijn ze nog eens goede bestuivers voor eetappels
vrijdag 21 september 2007 - 13:08
Bartje22

Bartje22

Hoi cetinel, ik denk de malus red setinel want deze heeft zijn appeltjes iets bolvormige wat handiger is voor een krans.. jij ook veel geluk en plezier ermee!
vrijdag 21 september 2007 - 13:28

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon