menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Nerium oleander

Ga naar meest recente reactie

sealife64

Sealife64

beste tuinvrienden, in het voorjaar kocht ik een oleander die nu intussen mooi in bloei staat. Mijn vraag is hoe verzorg ik hem het beste en moet je water geven in de schaal of langs boven en de voeding?
Dank bij voorbaat voor alle tips!!
zondag 23 juli 2006 - 11:52
lisa

Lisa

sealife 64, men kan de planten van boven en onderen water geven,nu bij dit te warme weertje heb ik de oleander van mij in een pot met water gezet om uitdrogen te voor komen ,de oleander moet men dagelijks water geven
lisa
zondag 23 juli 2006 - 13:55
sealife64

Sealife64

Dank je wel voor de tip, lisa ! Lijkt me een prima idee, dan kan hij drinken naar hartelust; Welke kleur heeft jouw oleander en verpot je hem ieder voorjaar? De mijne is donder roze.
Groetjes en nog een fijne zondag,
zondag 23 juli 2006 - 17:27
lisa

Lisa

sealife ,het is vvor mij de eerste keer dat hij aan vangt te bloeien -het is een witte -heb hem zelfs gezaait,
groetjes en ook nog een fijne zondag
zondag 23 juli 2006 - 20:38
sealife64

Sealife64

hoi,lisa, tof , veel succes ermee en tot wederhoren,doeii!!
maandag 24 juli 2006 - 11:08
okie

Okie

Hallo sealife64, ik bezit ook 2 oleandrs ,een roze en een rode, maar wat ik niet weet of ik die bloemen na de bloei moet uitknippen.
Sommige zeggen zeker doen ,anderen weer niet
Weet jij het soms?
Groetjes Okie
maandag 24 juli 2006 - 17:08
Geertje

Geertje

hallo, ik heb een gele oleander en hij heeft al enkele jaren zeer matig tot slecht gebloeid, nu vorig najaar heb ik hem eens zeer grondig gesnoeid (uit frustratie) en dit jaar heeft hij uitbundig gebloeid...
maandag 24 juli 2006 - 18:41
sealife64

Sealife64

hallo,okie en geertje,lisa en co
een te groot geworden oleander kan lichtjes worden ingesnoeid,de zijscheuten tot 10cm van de
oorsprong. ik las dat een oleander wel bestand is tegen sterk insnoeiien,maar dan moet je 2 jaar wachten op nieuwe bloei.
Snoeien doe je best na de bloei aan het eind van de zomer.
Bemesten met bloedmeel zou wonderen doen voor de bloei!
Good luck!!!
maandag 24 juli 2006 - 20:39

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon