menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Cactusvijgen kweken vraag

Ga naar meest recente reactie

RD92

RD92

Hallo, ik heb gisteren cactusvijgen gekocht in duitsland en ik ben van plan om ze ook zelf te gaan kweken als er zaden in zitten tenminste, heeft er iemand evaring mee en of je ze gemakkelijk kunt kweken, het lijkt me heel leuk

RD
zondag 28 augustus 2011 - 21:05
cetinel

Cetinel

cactusvijgen zijn de vruchten van de opuntia(schijfcactus) en diekan je vrij makkelijk vinden,dus je kunt ze gewoon kopen...
mijn zus had zo een plant waar regelmatig vijgen aan kwamen en ook rijp werden,wij waren er niet echt wild van,je moest de bloemen trouwens zelf bestuiven wilde je er vruchten aan krijgen,de opuntia is wel makkelijk te stekken en zodoende kun je je planten vermeerderen....
maandag 29 augustus 2011 - 01:59
RD92

RD92

Oke, wat voor grond hebben ze nodig en warmte, kan ik ze nu al zaaien trouwens? (buiten en binnen huis)
maandag 29 augustus 2011 - 20:56
cetinel

Cetinel

wij hadden ze als plant gekocht en later zelf vermeerderd door stekken,dus hoe je ze moet zaaien ,daar kan ik je niet mee helpen..
en bij ons zat dat dus gewoon in potgrond,zal wel totaal verkeerd zijn,maar ach wisten wij veel,in de zomer zetten we ze buiten tot het weer winter werd en een overwinteringsplaats moest gezocht,later allemaal weggedaan wegens te groot gegroeid in combinatie met beu gezien....
maandag 29 augustus 2011 - 23:20
Dany

Dany

Oke, wat voor grond hebben ze nodig en warmte, kan ik ze nu al zaaien trouwens? (buiten en binnen huis)

Als je alles leest in de topic "ALLES OVER ZAAIEN" dan ga je weten hoe je het moet doen
dinsdag 30 augustus 2011 - 17:54
RD92

RD92

Oke, even wat info zoeken hierop
dinsdag 30 augustus 2011 - 19:48

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon