menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Koningin van de nacht stekken

Ga naar meest recente reactie

grasshopper

Grasshopper

KA iemand me zeggen , hoe ik best een stek van de koningin van de nacht kan bewortelen.
Heb er geen idee van, maar heb stekmateriaal.
Bij voorbaat dank
zondag 7 augustus 2011 - 18:14
PeterW

PeterW

Oppotten in potgrond vermengd met scherp zand, niet te veel water geven, warm wegzetten.
zondag 7 augustus 2011 - 20:52
grasshopper

Grasshopper

Welk deel van de plant moet ik dan gebruiken????
Het blad ??? Of moet ik er ook een steel aanlaten om op te potten???
zondag 7 augustus 2011 - 22:19
Wiebe

Wiebe

Het blad ??? Of moet ik er ook een steel aanlaten om op te potten??? Je hebt je vraag gesteld bij de rubriek Cactussen en succulenten; ook bij cactussen heb je een 'koningin van de nacht' (Selenicereus grandiflorus) maar uit je aanvullende vraag begrijp ik dat je het over een andere plant hebt. Daarvoor zijn 'latijnse namen uitgevonden' zodat iedeeen weet over welke plant je het hebt. Als je vraag niet over de cactus gaat, misschien de vraag dan in een andere rubriek posten?

Wiebe
zondag 7 augustus 2011 - 22:40
grasshopper

Grasshopper

Jawel , het gaat over selenicereus grandiflora. Ook koningin van de nacht genoemd.
Het is misschien geen cactus maar toch iets wat erop lijkt.het hoort volgens mij wel in deze tuniek thuis.
zondag 7 augustus 2011 - 22:47
grasshopper

Grasshopper

Ik heb inderdaad een andere plant. Toenik hem kreeg noemde men de naam ,,koningin van de nacht,,.
Wat voor plant zou het kunnen zijn???.de moderplant reikt tot bij plafond.
Groeit een beetje slordig.
De bloemen zijn identiek aan de koningin van de nacht. Dit heb ik,op internet nagetrokken.nog bedankt om me wat wijzer te maken wiebe.
zondag 7 augustus 2011 - 23:14
grasshopper

Grasshopper

Parodias u heeft helemaal gelijk. Ik was er zelf net achtergekomen. Ik weet nu de naam. Maar.... Hoe stek ik deze prinses??????
maandag 8 augustus 2011 - 00:08
Botanist

Botanist

Neem een van die lange stengels met wat bladeren eraan en pot die gewoon in een diepe pot na hem een week te laten drogen. Vrij vochtig houden en afwachten.

C&S zaaien, verspenen, enten en stekken

maandag 8 augustus 2011 - 23:11
grasshopper

Grasshopper

Dank je wel voor de inlichting. Ik ga het zo proberen.
Iets anders.... Heeft u misschien nog een klein plantje van hoya Mathilde, hoya red bttons, hoya pink zilver. Een stekje mag ook. Zeg maar wat het moet kosten. Want iets om te ruilen heb ik niet.

dinsdag 9 augustus 2011 - 08:11
Botanist

Botanist

Die heb ik in voorraad grasshopper, maar ik zie niet waar je woont. Duid tenminste je streek aan op je profile en stuur me een PM.
dinsdag 9 augustus 2011 - 12:11

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon