menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Wie zou dat zijn

Ga naar meest recente reactie

clubbrugge

Clubbrugge

Gisteren gewonnen in de tombola

C&S Identificatie

zaterdag 14 februari 2009 - 08:26
clubbrugge

Clubbrugge

Bedankt Willy.
Groeten,
Nicolas

ps de plant is zeker 20 cm hoog, moet waarschijnlijk al een redelijke leeftijd hebben.
zaterdag 14 februari 2009 - 14:13
clubbrugge

Clubbrugge

als de bloemen er zijn Willy stuur ik ze je door.
Bedankt
zaterdag 14 februari 2009 - 16:59
clubbrugge

Clubbrugge

indien zaden en of plantjes te koop, geef maar een seintje.
Nicolas
zondag 15 februari 2009 - 09:50
jumperke

Jumperke

Ha Nicolas, U was ook op de vergadering eergisteren,....ik heb U niet gezien.

jerko
zondag 15 februari 2009 - 11:07
clubbrugge

Clubbrugge

Ja Jerko, zat bij Fernand aan tafel.
zondag 15 februari 2009 - 11:13
Ferdinand

Ferdinand

Jerko,
U moet meer bewegen en niet op uw stoel vast plakken zo leert U meerdere liefhebbers kennen. LOL

Trouwens U bent niet alleen, vele bestuurleden van de clubs zouden dat eveneens moeten doen, zo houden ze de leden bijeen en leren ze hun leden beter kennen. Alsook hun behoeften.

Trouwens op veel bijeenkomsten zouden er veel meer cultuur tips dienen gegeven te worden. Vele jonge liefhebbers komen speciaal naar die vergaderingen op de nodige kennis op te doen, maar ze moeten hun honger stillen met wat dia's en hetgeen ze kunnen bemachtigen van wat ze aan d tafel horen.
zondag 15 februari 2009 - 21:49
Dany

Dany

Trouwens op veel bijeenkomsten zouden er veel meer cultuur tips dienen gegeven te worden. Vele jonge liefhebbers komen speciaal naar die vergaderingen op de nodige kennis op te doen, maar ze moeten hun honger stillen met wat dia's en hetgeen ze kunnen bemachtigen van wat ze aan d tafel horen

Ik kan dat alleen maar beamen, maar het is niet altijd gemakkelijk om dat in te lassen men zou bv. bij plant v/d maand eens woordje uitleg kunnen geven.
Daarom vind ik een kwis wel eens leuk want dan krijg je meestal wel een woordje uitleg maar als ik dan de opkomst zie v/d leden dan is dat meestal minder dan anders.
zondag 15 februari 2009 - 22:38
clubbrugge

Clubbrugge

Klopt Fernand,

Als de bestuursleden van een club leden willen aantrekken en of behouden is het een kleine moeite om de mensen een goeie dag te zeggen.
Blijkbaar kennen er dat weinig in X.
En volledig mee akkoord, tips over de cultuur van de planten, zaaien, nieuwtjes etc.
Nicolas
maandag 16 februari 2009 - 07:35
Pieter

Pieter

Zo zien die bloemen eruit, ze ziojn nu aam het verwelken na bijna 3 weken te hebben opengestaan...
[afbeelding verwijderd niet-https]
Groetjes,
Pieter
maandag 16 februari 2009 - 08:53
clubbrugge

Clubbrugge

Mooi plantje Pieter,
Hier is het nog iets te fris, maar ik hou hem in het oog.
Nicolas
maandag 16 februari 2009 - 09:08
Pieter

Pieter

Dat is een bewortelde scheut die ik ooit van u heb gekregen. De allernieuwste doornen zijn Spaans, maar in België waren die doornen ook al zo hoor. Als je interesse hebt, ik heb momenteel enkele scheuten die aan het wortelen zijn... LOL
maandag 16 februari 2009 - 11:14
Pieter

Pieter

Maar allez jong .... 'k heb ekik zo'n planten niet !

Tuurlijk niet, nu staan ze bij mij
maandag 16 februari 2009 - 12:38
stekeltje

Stekeltje

Als de bestuursleden van een club leden willen aantrekken en of behouden is het een kleine moeite om de mensen een goeie dag te zeggen.
Blijkbaar kennen er dat weinig in xxxxxx.
Trouwens op veel bijeenkomsten zouden er veel meer cultuur tips dienen gegeven te worden. Vele jonge liefhebbers komen speciaal naar die vergaderingen op de nodige kennis op te doen, maar ze moeten hun honger stillen met wat dia's en hetgeen ze kunnen bemachtigen van wat ze aan d tafel horen.
>>>Nog nooit een kijkje gaan nemen of lid geweest bij andere clubs? Hier zijn tenminste nog 50/60/70/80 of meer leden aanwezig waar je iets kan aan vragen als je wil.
Aan de "tombolatafels" word er toch een aardig stukje gebabbeld. En aan "onze" tafel ist altijd ambiance.
maandag 16 februari 2009 - 13:25
clubbrugge

Clubbrugge

Babbelen en babbelen, maar niet iedereen die nieuw is gaat zomaar op iemand afstappen en de ganse rimram gaan vragen.
Vroeger gaf men in X een kwartiertje over alles en nog wat, van enten ,zaaien etc.

En om nog op je vraag te antwoorden, ja ben lid geweest van veel clubs, maar sommige bestuurleden van ondertussen gestopte clubs, maakten de club kapot.
X heeft een mooie opkomst, maar om nieuwe mensen aan te trekken en vertrouwen te geven, gaan ze toch eens diep in hun binnenste moeten kijken om er iets aan te doen.
maandag 16 februari 2009 - 15:33
stekeltje

Stekeltje

xxxxx heeft een mooie opkomst, maar om nieuwe mensen aan te trekken en vertrouwen te geven, gaan ze toch eens diep in hun binnenste moeten kijken om er iets aan te doen.
Als je bepaalde grieven hebt tegenover het bestuur, waarom spreek je er met die mensen dan niet over?
Babbelen en babbelen, maar niet iedereen die nieuw is gaat zomaar op iemand afstappen en de ganse rimram gaan vragen.
Dat is maar hoe je dat zelf bekijkt hè.
Een nee heb je, en een ja kan je krijgen.
maandag 16 februari 2009 - 15:49
clubbrugge

Clubbrugge

Das waar, maar indertijd had je het kwartiertje van Luc Vandecavye, over alles en nog wat.
Mss eens een tip om naar het bestuur van de club te gaan.
Maar je weet het ook, het wordt steeds moeilijker nieuwe mensen aan te trekken.
maandag 16 februari 2009 - 16:16
stekeltje

Stekeltje

Maar je weet het ook, het wordt steeds moeilijker nieuwe mensen aan te trekken
Das juist, en velen hebben dan ook geen geduld om iets moois op te bouwen, of beginnen direkt met moeilijke dingen waar ze dan snel problemen mee krijgen.
Allez, we zijn hier aardig van diene topic afgeweken, maar misschien werpt het vruchten af.
maandag 16 februari 2009 - 16:37
jumperke

Jumperke

Aan de "tombolatafels" word er toch een aardig stukje gebabbeld.
Idd, daar wordt altijd heel wat gebabbeld.
Maar zoals er een beetje hoger al werd aangehaald zou het best leuk zijn als er nu en dan eens specifiek een geslacht behandeld wordt ivm de verzorging,standplaats,zaaien, etc etc etc.
Mss zou men dat wel eens moeten voorleggen aan de club?

jerko
maandag 16 februari 2009 - 18:56
Alain1

Alain1

Hallo,

hier is Gust moderator weer eens.

Wat je allen hebt aangehaald vind ik correct en gestaafd maar ik heb bewust, in de ganse Topic, de desbetreffende club vervangen met een "X".
Dit om geen problemen te hebben met x en y.
Hopende dat jullie ook eens zijn met met visie.

Wat ik daarvan kan zeggen is dat ik in 3 verenigingen ben en dat er slechts "één club" is die zijn nieuwelingen een globale rondleiding geeft. Daarmee bedoel ik:
-Een voorstelling van de bestuursleden.
-Een rondleiding in en om het vergaderlokaal.
-Een deftige uitleg betreffende de bibliotheek.
-Een uitleg van en over de leden.
-Een uitleg omtrent het maandblad -blad.
-De betrachtingen van de club.
- ...

Eens je bovenstaande uitleg hebt gekregen voel je u niet meer of toch heel wat minder geviseerd.

Laatsleden, trad ik ook toe tot een vereniging en ik werd er ook ingesmeten (op zich voor mij geen probleem ). Dezelfde avond heb ik een bestuurslid een mail gestuurd dat het op niks trok ... ze gingen er iets aan doen om hun leden wat meer op te vangen ... het zou in de bestuurvergadering komen.

En ja, zoals overal, kassa zeker.

maandag 16 februari 2009 - 20:58

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon