menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Hoe zaden van Euphorbias te vangen

Ga naar meest recente reactie

AlainFSD

AlainFSD

Dit lijkt de logica zelve, maar omdat ik vandaag hoogdringend tape heb aangebracht dacht ik er toch nog even aan om dit non-event toch maar eens te fotograferen :

[afbeelding verwijderd niet-https]

Euphorbia's hebben zaaddozen met daarin verpakt drie vrij grote zaden, wanneer de zaaddozen afgerijpt zijn dan treedt een mechanisme in werking waarbij de drie ingesloten zaden de omgeving worden ingecatapulteerd en dit is hoe je dat voorkomt ; kleurloze tape.

Alain
dinsdag 12 juni 2007 - 06:24
cactelders

Cactelders

Ik heb het al zien doen met een klein borrelglaasje zodat ze niet ver kunnen springen en op de plant blijven liggen!!
dinsdag 12 juni 2007 - 07:22
AlainFSD

AlainFSD

Ik heb het al zien doen met een klein borrelglaasje zodat ze niet ver kunnen springen en op de plant blijven liggen!!


Lege of volle ?

Als het voor U gelijk is vang ik gratis en voor niks alles met volle glazen maatje


AlainFSD
dinsdag 12 juni 2007 - 07:35
aztekiops

Aztekiops

De zaden vangen in een stuk nylonkous is ook best te doen.

Groeten,
Stefaan
dinsdag 12 juni 2007 - 07:42
AndreV

AndreV

Idd. Ik heb dit gedaan met een stukje oude voile gordijn en een elastiekje. Maar ik moet de plant op een of andere manier boos gemaakt hebben wan het waren de eerste en meteen de laatste zaaddoosjes die hij ge produceert heeft
Ne mens vind dan al iets uit
dinsdag 12 juni 2007 - 17:56
stekeltje

Tekst aangepast

Stekeltje

Ja Andre, uw plant proberen te verhangen met een elastiekje, ge zou al voor minder
dinsdag 12 juni 2007 - 20:02
Tomby

Tomby

Geeft die plakband geen kans op schade van de plant zelf(plakvlekjes of condensatievlekken)? ik zie dat je dat er gewoon opgeplakt hebt. indien dit geen probleem is lijkt het me nog wel handig om 't zo te doen.

Grtz Tom
woensdag 13 juni 2007 - 03:26
AlainFSD

AlainFSD

Geeft die plakband geen kans op schade van de plant zelf(plakvlekjes of condensatievlekken)? ik zie dat je dat er gewoon opgeplakt hebt. indien dit geen probleem is lijkt het me nog wel handig om 't zo te doen.

Grtz Tom


Nee hoor Tom, tot hiertoe heb ik nooit problemen ondervonden met kleurloze tape. Dat komt er zo weer af en bovendien heb je dan ook meestal meteen de zaadjes mee die probeerden te ontsnappen, wanneer ze aan de tape blijven kleven.

Alain
donderdag 14 juni 2007 - 05:47

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon