menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Nog enkele fotos van vandaag

Ga naar meest recente reactie

Pieter

Pieter

Islaya maritima
[afbeelding verwijderd niet-https]
Parodia B77
[afbeelding verwijderd niet-https]
Parodia culpinensis
[afbeelding verwijderd niet-https]

Deze laatste twee zijn afkomstig van wie anders dan Willy. Nogmaals bedankt en zo zie je dat ze het ook een beetje naar hun zin hebben hé bij mij
zaterdag 8 juli 2006 - 19:14
Witvis

Witvis

Pieter mooie dingen zijn dat.
En goed weergegeven op foto.
zaterdag 8 juli 2006 - 19:20
Lucl

Lucl

De islaya is een heel mooie plant Pieter
zaterdag 8 juli 2006 - 19:20
Pieter

Pieter

Die Islaya is ook een hele dankbare plant. Bloeit de hele zomer en maakt intussen op regelmatige basis prachtige vruchten aan...
zondag 9 juli 2006 - 03:14
Alain1

Alain1

Heel mooie planten Pieter ... ook een beetje gebeten door Parodias?
zondag 9 juli 2006 - 08:04
stekeltje

Stekeltje

als je die parodias ziet kan je moeilijk anders
en die islayas zijn prachtige planten ,maar je vind die bijna nergens en zaden al evenmin
zondag 9 juli 2006 - 21:57
Pieter

Pieter

Ja en als die Parodia's bijnen laten die niet snel los hoor. Mijne Islaya vormt uit bijna elke bloem een grote vrucht, maar er zitten slechts weinig zaden in. Als ik me niet vergis heeft Aymeric De Barmon een mooi assortiment Islayazaden te koop.
maandag 10 juli 2006 - 08:27
cactusfreek

Cactusfreek

zeer mooie kleuren
donderdag 13 juli 2006 - 12:45
stekeltje

Stekeltje

als ik die islaya bekijk zal ik dat toch weer eens zaaien
donderdag 13 juli 2006 - 20:39
cactelders

Cactelders

Verder doen Willy, de aanhouder wint.(ikzelf hou al 10 jaar aan met de zelfde vrouw)
donderdag 13 juli 2006 - 23:15
cactelders

Tekst aangepast

Cactelders

Lijkt mij te doen,heb van Luc ook telkens 2 stuks van zijn zaaioverschot gekocht en ben daar dik kontent mee.Buiten die ouwe Gusten heb ik niet veel jong goed materiaal. BTW op de site van Lohmuller staan maar 4 Belgen en U en den Hugo maken daar deel van uit ,al opgemerkt?(de links bedoel ik)
O ja de andere 2 zijn Hoes en Van Roosbroeck ook geen krielkippen.
donderdag 13 juli 2006 - 23:35
cactelders

Tekst aangepast

Cactelders

dAS IEMAND DIE WEL EENS VAN u GEHOORD HEEFT.
Een beetje van een duizendpoot die samen met zijn madam een site heeft met oa.cactussen en nogal veel fotos maar ik heb hem bij mijn favorieten om zijn links ,ik werk ermee omdat ik ze uitgebreid en goed vind. Hij was trouwens mijn eerste cactuservaring op internet en hondstrouw als ik (met cactussen) ben, gebruik ik hem nog.
donderdag 13 juli 2006 - 23:52
stekeltje

Stekeltje

ja .. ik zie ook heel graag Islayas .. ik had ze ooit eens allemaal gezaaid en ik was zo fier dat ze het zo goed deden .. zonder problemen of verliezen de winter door, dan kwam de lente met de eerste grotere luchtvochtigheid en warmte en pardoes, binnen de maand waren ze allemaal ribbedebie .. nooit geweten wat nu juist de oorzaak was behalve te veel vocht ?

misschien nog niet goed aan de groei?
bij mij gebeurd dat soms na het verplanten dat er verlies is, ik denk dat het komt dat die planten niet meer zo gezond waren alhoewel dat niet direkt zichtbaar is
vrijdag 14 juli 2006 - 00:28
Pieter

Pieter

Luchtvochtigheid misschien? Aan je grondtype zal het wel niet liggen zekers? Mijn plant is dus dit jaar verpot geweest (verse grond, zelfde potje) en lijkt er heel goed op te reageren. De mijnen staat in leem + bimskies en een klein beetje baksteenslag. Volle zon en weinig water (eens per maand of zo en toch gaat ie niet in rust maar blijft groeien).
vrijdag 14 juli 2006 - 12:41
stekeltje

Stekeltje

de enkele islayas die ik heb staan gewoon bij de copiapoas,tegen de muur(ca 1,70m hoog) en uit de zon ze krijgen zoals de rest om de 2 weken water en verder niets speciaals, want hetgene waar je teveel over''waakt''raak je toch kwijt zo is da hier altijd tot mijn grote ergernis
maandag 17 juli 2006 - 08:21
stekeltje

Stekeltje

LOL Dirk, ik ben hier de laatste weken al wat nog in isomo (piepschuim) dozen en in plastic schaaltjes stond uit te planten in individuele potjes .. jong .. gans mijnen hof staat nu vol .. ik weet niet waar ik die dingen nog moet laten ! Gelukkig moet er een deel mee naar mijne maat in Duitsland maar dan wordt het nog een probleem denk ik .. misschien wat materiaal voor de 20e ?


willy als je plantjes teveel hebt van parodias of andere ? soorten wil ik er altijd wat kopen hoor
zal hier wel wat duwen
maandag 17 juli 2006 - 08:24

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon