menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Witte vlekken op mijn microdasys

Ga naar meest recente reactie

cactusjen

Cactusjen

hey ik zag vandaag dat er zich witte vlekken bevinden op mijn microdasys.Dit op de onderste schijf.Dit betreft een 2 tot 3 tal vlekjes van ongeveer 2mm.Op een zijschijf zie ik dan dat er ook van die witte stippen zijn(tevens ook een 2 tal) maar hier lijkt het alsof de stip zich naar binnen heeft gevreten ...ik zal proberen te verduidelijken met een foto maar deze is niet echt duidelijk daar ik van dichtbij moest trekken.
alvast bedankt

[afbeelding verwijderd niet-https]
zondag 3 juni 2007 - 04:16
cactusjen

Cactusjen

niemand?
maandag 4 juni 2007 - 06:18
cactusjen

Cactusjen

de plant staat binnen dus muizen is geen optie...naar wat ik zie zijn er eerst witte stippen die evlueren naar uitgeholde plekjes...ik heb al eens van naderbij bekeken en kan geen kleine insecten of dergelijke vaststellen.Ik zal sevves nog eens extra goed kijken desnoods met een vergrootglas.
Alvast bedankt voor de reactie
maandag 4 juni 2007 - 23:17
Alain1

Alain1

Als Willy zijn versie niet voldoet qua insekten af andere ongewensten dan kan ik maar een ander suggestie voorstellen.
Ik zie op uw foto dat het aan een segment is aan de buitenkant van de plant. Kan het soms zijn van één of ander druk- of prikletsel of stoot op de plant, of dat de plant ergens tegen heeft gestaan een bepaalde tijd, ...?
Waardoor cellen door druk kapot gaan -> deel plant kapot -> vocht verdwijnt uit de cellen -> inkrimping van de plant + dood weefsel.
Andere oorzaken weet ik ook niet en verbranding door de zon zal het ook wel niet zijn (hoop ik)...
maandag 4 juni 2007 - 23:52
cactusjen

Cactusjen

dan moet dat toch in de winkel gebeurt zijn...er zijn inderdaad plekken die uitdrogen,ik zal dat de volgende dagen in de gaten houden of het zich nog verder verspreid of niet.Bedankt voor de reactie
dinsdag 5 juni 2007 - 04:31

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon