menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

En enkele bloemen van vandaag

Ga naar meest recente reactie

Pieter

Pieter

[afbeelding verwijderd niet-https]

Chamaelobivia 'Chrissy'

[afbeelding verwijderd niet-https]

En hier de reden waarom ik vandaag niet lang in de serre blijf... een verschrikkelijke aasbloem van de aronskelkfamilie, groeit onder de cactustafel.
donderdag 17 mei 2007 - 22:21
corrielat

Corrielat

Pieter,

Wat bedoel je, verschrikkelijk mooi of verschrikkelijk lelijk,?ik ken hem nl. niet
donderdag 17 mei 2007 - 22:27
Pieter

Pieter

Inderdaad Willy, verschrikkelijk stinken naar rot vlees. Ik rook het al toen ik nog maar enkele meters van de serre vandaag was...
donderdag 17 mei 2007 - 22:31
corrielat

Corrielat

Pieter,

Natuurlijk moest ik weer googlen om te zien wat voor bloem het was, ik vind hem veschriiiiiiiiiiiiiiiikkelijk mooi, en eerlijk.... stinken we allemaal niet ooit maar als je dan mooi bent mag je wel een beetje stinken niet??? maar eerlijk gezegd is hij mooi, heb je hem te koop staan?? hij mag bij mij wel komen stinken, ehhh... bloeien
vrijdag 18 mei 2007 - 00:25
Pieter

Pieter

Willy, hebt ge deze bloem misschien ook? Dat is echt ongeveer de meest walgelijke geur die ik ken, maar toch laat ik ze staan. Een wonder der natuur hé
vrijdag 18 mei 2007 - 00:44
corrielat

Corrielat

Wil je zeggen dat je deze plant niet zelf gezet hebt? is die zomaar in jou serre komen aanwaaien,? dat wil ik graag weten, hij ziet er voor mij uit als een zeer exotisch specialleke, mooi hoor
vrijdag 18 mei 2007 - 01:35
Harry54

Harry54

Is dit de Typhomium venosum, Pieter? waarvan ik een paar weken geleden twee knollen had? Harry
vrijdag 18 mei 2007 - 02:00
Angus

Tekst aangepast

Angus

@ Corrielat: ik denk wel dat Pieter die daar zelf gezet heeft hoor
vrijdag 18 mei 2007 - 02:45
Pieter

Pieter

Dat is hem inderdaad, Harry. Ik heb daar jaren geleden eens een knol van gekocht en in de serre gezet. Die vermenigvuldigde zich wel, maar toen stonden nog groenten in dat gedeeltje en werd de grond dus ook elk jaar omgespit waardoor elk jaar maar enkele plantjes konden overleven. Nu is dat allemaal cactustafel geworden, dus ik denk dat hij wel meer kansen krijgt nu.
vrijdag 18 mei 2007 - 04:10
Tim

Tim

Ik heb die geur (stank) nog niet mogen ervaren.
Spijtig of niet????
vrijdag 18 mei 2007 - 04:51
Pieter

Pieter

Mja, tis anders wel eens de moeite. En hoe warmer en vochtiger hoe erger de stank. Naart schijnt leggen sommige mensen de knol als droogboeier op de vensterbank, maar dan zal die misschien iets minder stinken dan in een hete serre.
vrijdag 18 mei 2007 - 04:54
Ferdinand

Ferdinand

Pieter,
Inderdaad dit is een mooie bloem, die van ons is reeds een 14 tal dagen uitgebloemd, binnenkort beginnen ze buiten te bloemen. Buiten het aroma is alles zeer mooi, maar ja je kan niet alles hebben he.
Fernand
vrijdag 18 mei 2007 - 05:46

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon