menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

4 cactussen naam en eventuele verzorging

Ga naar meest recente reactie

LascunaS

LascunaS

Goededag,
Ik ben hier nieuw hier op het forum (sinds vandaag) op aanraden van mijn moeder wie hier ook lid is.
Ik ben momenteel in het bezit van 4 cactussen momenteel en zou graag wat raad hebben over da naam en eventueel de verzorging van de planten. Hieronder zie je een foto van allevier de planten:

[afbeelding verwijderd niet-https]

De linkse zoals je ziet helt nogal naar rechts, kan ik hier iets aan doen?

mvg jan
zaterdag 24 maart 2007 - 21:09
Adrienne

Tekst aangepast

Adrienne

Dag Jan,

WELKOM op het forum !!!

Allez manne geef eens een keertje wat advies !!!
Ge weet ik zie ze graag maar heb het niet zo voor de stekeltjes.
Toch zijn het de favorietjes van zoon Jan.
We hebben wel behoefte aan raad en tips willen jullie die geven ?

zondag 25 maart 2007 - 10:10
stekeltje

Stekeltje

rechts onder astrophytum myriostigma
rechtsboven gymnocalicium michanovichii 'red cap'
denk ik , de andere weet ik niet
zondag 25 maart 2007 - 10:22
Alain1

Alain1

1/ Niet duidelijk
2/ Cereus azureus
3 en 4 : idem Sonja
zondag 25 maart 2007 - 11:25
Pieter

Pieter

Hoi,

Welkom op het forum! Ik ga akkorrd met de reeds gegeven namen en het zijn allemaal redelijk gemakkelijke planten in de verzorging. Die rode is geënt op een Hylocereus, een koudegevoelige oerwoudcactus. Deze mag dus iets warmer staan. Die Pilosocereus pachycladus ook, zoals Willy reeds aangaf, iets warmer zetten. Die Astrophytum myriostigma en die Mammillaria op stam, daar kan je weinig aan verkeerd doen.

Groetjes,

Pieter
zondag 25 maart 2007 - 19:57
LascunaS

LascunaS

Ok dankjewel allemaal, ik zou niet willen dat zo zouden afsterven door verkeerde verzorging ofzo, maar ik heb nog een vraagje ivm de mammillaria dat deze zo overhelt kan ik daar misschien iets aan doen? Want ik heb schrik dat deze na een tijd gaat afscheuren door het gewicht, dit is momenteel de enige cactus geweest welke in bloei heeft gestaan en dus hecht ik er wel een beetje waarde aan

grtz
zondag 25 maart 2007 - 20:53
cactelders

Cactelders

W
de onderstam van die Mammillaria staat al scheef zet hem gewoon recht zodat de geente cactus volledig mooi op zijn onderstam kan rusten en ik voorzie geen problemen de erste jazren met die plant ( verpotten dus)
zondag 25 maart 2007 - 22:58
LascunaS

LascunaS

sorry voor het late antwoord maat met de exames zat ik n wat tijdnood
Ik heb nog niet de kans gehad om hem te verpotten maar zal dit een van de dagen doen,
maar ik weet niet zeker of het daarmee opgelost is want de stam zelf is ook een beetje scheef gegroeid.
maar alvast bedankt voor de informatie
grte
donderdag 29 maart 2007 - 20:50

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon