menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Witbloeiende submatucana

Ga naar meest recente reactie

Wardje

Wardje

ik weet het, 't zal geen wereldnieuws zijn, maar ik vond dit bloemetje toch eens het tonen waard. Het was me gisteren opgevallen, deze witte Matucana-bloem. Op het etiket van Cactusflower staat Submatucana aureispina. Gezocht, maar tot nu toe nergens iets van gezien.
[afbeelding verwijderd niet-https]
[afbeelding verwijderd niet-https]
vrijdag 28 mei 2010 - 20:38
cactuszot

Cactuszot

Mooi, sierlijk bloemeke, Marc. Heeft wel iets aparts zo een zuiver witte bloem. Ik eigenlijk nog nooit iets gelezen omtrent zo'n witbloeiende aureispina ?

mvg
Geert
vrijdag 28 mei 2010 - 20:55
Pieter

Pieter

Hmmm deze kende ik niet hoor! Ik veronderstel dat de soort Matucana aurantiaca zal zijn, maar met witte bloemen? Mooi hoor.
vrijdag 28 mei 2010 - 20:56
maurice2

Maurice2

Marc

Mooie bloem is dit ,heb ook nog geen wit bloemende Matucana gezien in het echt.
Er bestaat ook een wit bloemende M.madisiorum waarvan ik eens zaad besteld
had .Maar helaas had ik er geen wit bloemende enkel rode
vrijdag 28 mei 2010 - 21:21
Harry54

Harry54

Wat de anderen ook zeggen: zo'n zuiver witte bloem heeft iets heel bijzonders.
Prachtig.
harry
vrijdag 28 mei 2010 - 21:27
Pieter

Pieter

Mja M. intertexta lijkt er ook wel wat op. Ik zei aurantiaca vanwege de gelijkenis in de naam. Die rozebloeiende is de Matucana huagalensis.
vrijdag 28 mei 2010 - 21:48
jumperke

Jumperke

Mooi Marc!
Maurice, ik heb 2 jaar geleden eens 2 witbloeiende Matucana madisiniorums gekocht bij Fernand. Deze hebben vorig jaar allebei gebloeid en ze bloeien wel degelijk wit.

jerko
maandag 31 mei 2010 - 12:29
Pieter

Pieter

Ik heb het er eens met Alain laroze over gehad, deze man kent wel iets van Matucana. Hij vermoedt dat het een hybride is, eventueel iets tussen de witbloeiende madisoniorum en een andere soort, eventueel weberbaueri.
De bedoorning van deze plant komt immers geen 100% overeen met een andere soort.
maandag 31 mei 2010 - 12:43
Wardje

Wardje

Pieter, ik vermoed ook heel sterk dat het hier om een hybride gaat hoor, maar het is een leuke bloem in de collectie.

Marc
dinsdag 1 juni 2010 - 21:13

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon