menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Lithops zaadjes

Ga naar meest recente reactie

Jurgen

Jurgen

Ik heb vandaag mijn pakketje zaadjes ontvangen van Francis Hoes.
Allemaal lithops 50 soorten 20zaadjes per pakje.
Ik ben eens benieuwd.

donderdag 21 september 2006 - 12:52
Jurgen

Jurgen

geen probleem zal ik zeker voor zorgen !
donderdag 21 september 2006 - 17:01
cactelders

Cactelders

Ik ga mij ook een zaaibak maken van een bestaand geraamte , nu zou ik graag weten welke soort ( liefst) plexi ik gebruik of raden jullie plexi af? Ook ben ik van plan om bodemverwarming te leggen in die bak met een thermostaat. De verlichting bouw ik niet in omdat ik ze niet gans de tijd nodig heb en het eigenlijk een beetje boven mijn petje is om van dat geraamte een kombinatie verwarming- licht te maken. Eeen foto van het geraamte :

[afbeelding verwijderd niet-https]
[afbeelding verwijderd niet-https]


Zoals U ziet zal dat doenbaar zijn voor een randdebiel als ik, voor verlichting erbij moest ik naar een koepel toe werken en dat zie ik niet zitten . De bak is 1vierkante meter en ong. 20cm. hoog en voor een vloerverwarming is er plaats genoeg. Juist een deksel maken met kleppen langs de beide zijden en dat zou het moeten zijn. Als het mij lukt zal het een mooi ding zijn , maar ik ben niet de handigste mens hoor!!!!!
donderdag 21 september 2006 - 21:43
stekeltje

Tekst aangepast

Stekeltje

je kan er die houten planken uithalen en daar ook verandaplaten inschuiven ,dan kun je die wat hoger maken, de kanten die tegen elkaar komen spuit je dicht met silicone,
de bodemverwarming lag in een zandbodem met nog iets over,zodat hetgeen kwaad kon met het water, van boven zou ik toch glas leggen,
mijn eerste zaaibak was ook zo, warken had die ook zelf ineengestoken en die heeft jaren meegegaan
je kan die bak ergens plaatsen waar je een lamp kan boven hangen
donderdag 21 september 2006 - 23:12
cactelders

Cactelders

Dat piepschuim is een goed idee maar de zijkanten wou ik ook in transparant materiaal maken om nog meer klaarte te bekomen, de bovenkant ook maar dat in een profiel leggen. Het is den elentriekenen kant die me vooral zorgen maakt ,en een puntdak ( koepel) zoals een serre zie ik ook niet zitten ( wel om te hebben maar niet om zelf in elkaar te klooien ). Een plat raam dat langs beide zijden opklapt zou ik willen maar ook dat is veel gevraagd van mijn kunnen.
donderdag 21 september 2006 - 23:27
ines

Ines

Dirk ik heb nog ramen staan in dubbel glas, als U die in een omgekeerde V plaatst zou het misschien
lukken deze bovenaan vast te maken, dan is er nog het probleem met de zijkanten...?
Ik weet niet direkt de maat en nu is het donker om op te meten, laat maar weten als U ze kunt
gebruiken...
Grtjs,ines.
donderdag 21 september 2006 - 23:34
cactelders

Cactelders

Ge zijt een vriendelijk meiske, maar ik heb zelf een 20-tal tuinbouwramen staan die eventueel kunnen dienen maar ik zou liever naar plexi gaan omdat die bak moet pendelen naar verschillende woningen.Dus wel bedankt voor het aanbod .
donderdag 21 september 2006 - 23:43
ines

Ines

t'Ja ik kan het maar aanbieden hé...
Volgende keer beter
donderdag 21 september 2006 - 23:45
cactelders

Cactelders

Nog niet gedacht aan een schuine bovenkant, die binnenbak komt er , wat zou je denken van een bak in zink ,zoiets zie ik mij nog aan elkaar krijgen met een soldeerbout ?????
vrijdag 22 september 2006 - 00:25
cactelders

Cactelders

Die bakken heb ik gezien schoon gerief ,goeie tips . Straks hebt ge naast Uwe panty ook nog nen bak met Uw naam.
vrijdag 22 september 2006 - 00:54
AndreV

Tekst aangepast

AndreV

Dirk, ik heb nog een omgekeerd V-profiel liggen van +/- 1,25m , waar 4 klapramen opschuiven + de bijhorende ramen. (Van mijneneerste kweekbak). Als je daar iets mee kan doen mag je ze gerust hebben. Ze staan hier toch maar te staan
vrijdag 22 september 2006 - 11:26
Jurgen

Jurgen

Geen plexi plaatsen , trekt na een tijdje krom door de warmte. altijd glas gebruiken !
vrijdag 22 september 2006 - 12:21
ChrisB

ChrisB

Dirk, hoe noemen die dingen rechts in den hoek van uwen bak?
vrijdag 22 september 2006 - 17:23
cactelders

Cactelders

Andre dat is het bekijken waard hoor, we zullen eens afspreken.
Chris dat zou moeten Cicus tuberosa zijn ,maar de tuberosas die ik reeds zag hebben allen een ingesneden blad a la druivelaar en deze heeft dat minder. Als je er een wil zeg het dan hé diegene die je op de foto ziet is overschot en ik heb terug een tiental stekken voor volgend jaar, deze zijn ongeveer 3 jaar oud en hebben al een redelijk caudexke.
vrijdag 22 september 2006 - 21:05
ChrisB

ChrisB

Mja heb net hetzelfde probleem, ben ook in het bezit van 2 verschillende Cissus tuberosa de eerste is er al zeker eentje, mooi diep ingesneden, de andere heeft geen ingesneden bladeren. (Zal eens een foto plaatsen zodra ik kan). En ja ik ben zeer geinteresseerd in ongeidentificeerde plantjes!
vrijdag 22 september 2006 - 21:58
cactelders

Cactelders

Volgende bijeenkomst mij aan herinneren want ik ben nen gatenkop.
vrijdag 22 september 2006 - 22:05

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon