menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Zomaar een vraag aan diegene die het weet

Ga naar meest recente reactie

cactelders

Cactelders

Tijdens het bekijken van onze uitstappen op de fotos die ik opgeslagen heb kwam ik bij ons Stekelbeeze terecht en ik merkte dat de verwarmingselementen in haar serre ongeveer op ooghoogte (mijn ogen hè) hingen. Ik vroeg me af of dit wel de juiste hoogte was om een max aan rendement te behalen , daar de warmte sowieso opstijgt en zo een gans deel( de onderkant) alleen onrechtstreeks nut heeft van die warmtebron. Zou het dus niet beter zijn om de elementen onderaan de serre te hangen? Dit is maar een mijmering hoor want ik ken er echt niks van, maar het leek op het eerste zicht logisch.
donderdag 14 september 2006 - 00:13
stekeltje

Stekeltje

of dit de juiste hoogte is weet ik ook niet,ze hangen zo omdat aan de voorkant indertijd hoge cereusen stonden,de andere kant omdat het rek met planten daar was,
we hadden er indertijd nog over gediskusieerd of het niet beter zou zijn om het ene toestel halverwege de serre te hangen en in de andere richting te laten blazen

ik ben benieuwd om de andere forumleden hun mening hieromtrent te horen
donderdag 14 september 2006 - 01:13
Pieter

Pieter

Ik denk dat Dirk wel juist zit hoor, maar met een goeie ventilator is dat op te lossen.
donderdag 14 september 2006 - 08:28
WillyN

WillyN

Ik heb hetzelfde verwarmingtoestel (verwarming met blazer). Dat staat op een meter hoogte met bijkomende ventilator er achter. Tot nu toe (en dat is nu drie jaar) nog geen problemen gehad met temperatuur.
donderdag 14 september 2006 - 08:47
stekeltje

Stekeltje

willy, wil je daarvan eens een foto posten?
donderdag 14 september 2006 - 09:22
WillyN

WillyN

Sonja,

Is nog niet opnieuw geïnstalleerd, maar zo gauw het gebeurd is, komt de foto
donderdag 14 september 2006 - 09:51
stekeltje

Stekeltje

Sonja,

Is nog niet opnieuw geïnstalleerd, maar zo gauw het gebeurd is, komt de foto

oke,we zien het dan wel
donderdag 14 september 2006 - 10:38

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon