menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Monadenium overwinteren

Ga naar meest recente reactie

jumperke

Jumperke

Op welke temperatuur kan ik mijn Monadenium rioomii overwinteren?
en dient hij wat water te krijgen?

jerko
woensdag 29 oktober 2008 - 16:40
cactelders

Cactelders

Ik ken en vind geen plant met die naam . Monadeniums behandel ik zoals Euphorbias doch als ze nog bloemen hebben blijven wateren .
woensdag 29 oktober 2008 - 19:27
jumperke

Jumperke

Ik ken en vind geen plant met die naam . Monadeniums behandel ik zoals Euphorbias doch als ze nog bloemen hebben blijven wateren .


Ik ben ook al op zoektocht geweest en ik vind geen plant onder die naam.
Heb nochtans eens herkeken naar het etiket die erbij stak en ik heb niet mislezen.

jerko
woensdag 29 oktober 2008 - 20:44
cactelders

Cactelders

Kenia waar de meeste Monadeniums groeien is nooit Spaans geweest dacht ik , anders zou ik aan iets denken in de zin van : Monadenium sp.Rio Omii of iets dergelijks . Op Google earth kan je misschien een plaatsnaam zoeken die erop lijkt , enfin tja.....
woensdag 29 oktober 2008 - 21:15
jumperke

Jumperke

Ja,dat zou goed kunnen.
Ik zal eens verderzoeken!

jerko
woensdag 29 oktober 2008 - 22:08
Wiebe

Wiebe

Ik heb even in de checklist voor Monadeniums gekeken en daar kom ik de volgende namen die door slordige handschriften etc. verbasterd zouden kunnen zijn tot de soort zoals jij die noemt: M renneyi, M richiei, M. schubei, M. torrei. Misschien leidt een foto tot wat meer duidelijkheid?

Wiebe
donderdag 30 oktober 2008 - 10:09
jumperke

Jumperke

Foto volgt morgen,

jerko
donderdag 30 oktober 2008 - 20:43
jumperke

Jumperke

Sorry voor de ''late'' foto, maar er waren problemen met de baterijen van het fototoestel!
Hier de foto van de plant EN het naamkaartje.

[afbeelding verwijderd niet-https]
[afbeelding verwijderd niet-https]

jerko
woensdag 12 november 2008 - 20:28
cactelders

Cactelders

Monadenium heteropodum var.heteropodum zou ik zeggen , komt van Tanzania , even googleearthen om te kijken of er daar geen Spaanse namen voorkomen ( Rio Omii )
woensdag 12 november 2008 - 20:36

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon