menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Herfstkrans met vetplantjes en gedroogd blad

Frauke01

Frauke01

[afbeelding verwijderd niet-https]

Zoals jullie kunnen zien heb ik deze krans gemaakt met gedroogd herfstblad en kleine vetplantjes, die ik met speldjes vastgezet heb in de krans. Ik heb hier een strokrans voor gebruikt, waar ik eerst kransenband omheen heb gedaan om het schimmelen zoveel mogelijk tegen te gaan. Verder zitten er in de krans bloemen die goed indrogen, deze blijven dus ook erg lang goed! Het leuke van deze krans is dat de vetplantjes verder groeien in de krans, over een jaar ziet hij er dus weer heel anders uit.

Voor wie het ook wil gaan proberen, succes ermee!!
Frauke.
zondag 4 februari 2007 - 10:34
Nigella

Nigella

Ja Nigella dat is het! zo een krans wil ik...
Nog een vraagje hoe zit die takkenstructuur in elkaar onder de krans en hoe zit die vast aan de
krans please?
In de plaats van mos kan ik ze volledig volstoppen met soorten sedum als die vogels de mos
opeten.
Mens toch ...ik begin op een zaag te gelijken zekerst?


Die takkenstructuur is gewoon met koord aan elkaar gebonden en de krans lag er gewoon op ( is zwaar genoeg )
Ik zou aan je vetplantjes nog een heel klein beetje aarde aan laten en zeker de worteltjes niet stuk maken.
Let wel op dat dit bij mij nooit op het graf gelegen heeft; we konden ook nog een vrij werk maken op dat moment en ik had dat als grafstuk genomen en dit lag met takken op de tuintafel, maar toen de takken lelijk kwamen heb ik het gewoon op atfel gelegd. Het is wel een plexiglastafel, dus dat verkleurt natuurlijk niet. Op eenhouten tafel kleur al wat je er op legt wel wat in (zon en regen)
maandag 5 februari 2007 - 23:15

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon