menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Aangeboden gratis sjablonen voor Halloweenpompoenen

Ga naar meest recente reactie

elsh

Elsh

Lijkt het je leuk om eens wat pompoenen uit te snijden, ook met kinderen stuur dan een email en ik mail je zsm gratis een aantal leuke sjablonen. [email protected]
Ps dit is allemaal door kinderen van de basisschool gemaakt 4-14 jaar!


[afbeelding verwijderd niet-https]

dinsdag 29 september 2009 - 11:07
lentemode

Lentemode

Amaj, Elsh, jij weer !!![afbeelding verwijderd niet-https]

Na al je leerrijke tips over de opkweek kom je nu met het artistieke werk aandraven !

Wat mooi, zeg !
'k Durf wedden dat je een scherp mes, vaardige vingers en een zachte pompoen nodig hebt, en jouw sjabloontjes uiteraard !!!

Spijtig heb ik dit jaar niet zo'n overvloed om ze als decoratie te gebruiken !
Ze zullen dus hier in de 'soepot' (wat gek met één t, hé) terechtkomen.

Groetjes,
Mia
dinsdag 29 september 2009 - 11:55
elsh

Elsh

Wat je eigenlijk nodig hebt is een prikpen, een schepje/lepel oid en geen mes maar een zaagje. Mes is gevaarlijk als je kracht zet en uitschiet.... zeker met kinderen en met een zaagje kan je die fijne vormen doen. Met een mes kom je niet verder dan grote vlakken of een gezichtje. Er zijn voor dit doel speciale setjes verkrijgbaar.

[afbeelding verwijderd niet-https]


Hieronder in het kort wat ik vorig jaar voor het magazine tuinadvies heb geschreven :


Pompoenengein voor groot en klein


Wat hebben we nodig:

* Halloween pompoen 3 kilo of meer

* Schepje, zaagje eventueel prikpen en krammen

* Een goed idee of een voorbeeldsjabloon [ mail me voor sjablonen]

* Waxinelichtje





Werkwijze:

*Met het zaagje snijden we er eerst het deksel af, niet te groot want dan blijft er niet genoeg pompoen over om uit te snijden, als je het zaagje gebruikt eerst even helemaal inprikken en dan pas gaan zagen, anders breekt hij soms af. Zaag daarna zo horizontaal mogelijk omdat je er anders het deksel niet af krijgt.

*Probeer nu voorzichtig of het deksel loslaat anders hier en daar nog wat lossnijden, bewaar het deksel!!!

Snijd de losse rand een beetje bij zodat je er met je hand en schepje in kan maar hou er rekening mee dat het deksel er straks niet in moet vallen.

Nu haal je zoveel mogelijk vruchtvlees uit de pompoen, hoe meer hoe beter, des te mooier wordt het resultaat, het is gemakkelijker met uitsnijden en wat ook niet onbelangrijk is, wat er niet is kan ook niet rotten.

* Het is handig om eerst even op de sjabloon aan te geven welk stuk er uit moet. Bevestig nu de sjabloon met de krammen o.i.d. op de pompoen, zorg dat het papier niet nat wordt en ook niet kan verschuiven. Nu kan je het sjabloon helemaal uit prikken, het hoeft niet heel diep maar controleer eerst even of het wel te zien is, de grote lijnen kunnen wat verder uit elkaar= ½ cm de fijnere lijnen dicht naast elkaar prikken.

*Als dit helemaal klaar is kan de sjabloon er weer af maar bewaar hem nog even, dan kan alles wat uitgeprikt is uitgesneden worden, prik weer eerst heel het zaagje in voor je begint. Kijk goed welke stukken je moet uitzagen en welke blijven zitten, controleer even met behulp van het sjabloon.

* snijd in de rand van het deksel eventueel nog een driehoekje uit 2-3 cm als schoorsteentje zeg maar, dan brand het kaarsje beter.

* Nu kan het deksel erop, het waxinelichtje erin, en aan, en natuurlijk even het licht uit



Op de bovenste foto: dit zijn een aantal voorbeelden door kinderen gemaakt, voor wie geen sjablonen heeft stuur mij een email dan krijg je er gratis een aantal toegezonden. [email protected]

Tip: vergroot of verklein het sjabloon dan is er altijd een pompoen waarop je het kan gebruiken.
dinsdag 29 september 2009 - 13:04
Maxession

Maxession

Heb je al een e-mailtje gestuurd.

Mooie werkjes die je er tussen hebt zitten, en dat door kinderen! Mooi mooi, en zeker voor zo'n initiatief te nemen!

Mijn poging van vorig jaar was niet super hehe, en ik was toen al 20...

Zal proberen niet vergeten er en fotootje van te maken eens het klaar is.
dinsdag 29 september 2009 - 13:50
rialle

Rialle

Enig die mooie pompoenen!
Ik heb je ook een mail gestuurd. Ik heb helaas (nog) geen pompoenen dit jaar, maar als je zwart Engels karton uitsnijdt met jou sjablonen en er gekleurd vloeipapier achter plakt, kun je er bv een lantaarn van maken. Of tegen het raam plakken met een lichtje erachter.
Jou afbeeldingen zijn echt prachtig!
Dank je wel.

Groetjes Rialle
dinsdag 29 september 2009 - 19:31
miet1

Miet1

hoi eslh
wat lief van u
heb een email door gestuurd
en al vast bedankt
groetjes miet1
dinsdag 29 september 2009 - 19:49
Matabish

Matabish

Formidabel die sjablonen, daar wil ik er ook wel een paar van voor mijn vijf kleinkinderen!
Dat gaat leuk worden!!
Héél erg bedankt hoor elsh, 'k ga je meteen een e-mailtje sturen.

Hartelijke groetjes,
Matabish.
dinsdag 29 september 2009 - 21:02
elsh

Elsh

Geen dank, bedankt voor alle lieve reacties, ben sprakeloos..... Lenie
dinsdag 29 september 2009 - 22:24
Gerbra

Gerbra

Hoi Elsh

Ik heb je ook een mailtje gestuurd want mijn kinderen en ik vinden het prachtige afbeeldingen zo op die pompoenen. Heel mooi gemaakt.
Als je er nog over hebt hoor ik het graag.

B.v.d. Gr. Lucia.
donderdag 1 oktober 2009 - 19:52
dendrodan

Dendrodan

heb u ook een mailtje gestuurd. Onze dochtertjes vonden het spijtig dat ik de pompoen enkele ogen en een mond gaf.
Maar nu dat ik zie welke figuren u hebt en dat deze gedaan zijn door kindjes vanaf 4 jaar dan, laat ik onze dochtertjes deze ook eens maken op een pompoen tegen halloween.
vrijdag 2 oktober 2009 - 21:41
Gerbra

Gerbra

Hoi Elsh

[afbeelding verwijderd niet-https]

Voor de mooie sjablonen.

Een fijn weekend. Gr. Lucia.
vrijdag 2 oktober 2009 - 22:16

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon