menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Kerstboompjeappeltaart

Ga naar meest recente reactie

Lysianthus

Tekst aangepast

Lysianthus

Hallo,


Isimo taartvorm bekleed rondom met struikklimop.
Bovenop met olijfwilgblad voor de helft omgekeerd.
Versierd met een assortiment van rode bosvruchten.
Kerstboompje in isimo volgestoken met olijfwilgblad en versierd met een slingertje van nacre engeltjes en sterretjes met bovenop een kerstster.

[afbeelding verwijderd niet-https]

[afbeelding verwijderd niet-https]

maandag 8 december 2008 - 06:00
nadine1951

Tekst aangepast

Nadine1951

hey lysianthus

dat is eens iets helemaal anders heel mooi

en kan jij ook niet meer slapen

gr nadine
maandag 8 december 2008 - 06:04
Jose47

Jose47

Ahah Lysianthus nu weet ik waarom jij voortaan zo vroeg op bent

dit is weer een prachtstuk geworden, vooral het eerste, vind ik heel mooi en heel speciaal : een dikke 10 voor de uitwerking en het idee ....
Josée
maandag 8 december 2008 - 08:39
decoels

Decoels

hallo lysianthus,

ik vind de bessentaart heel mooi, de torentaart is minder mijn stijl maar toch mooi werk geleverd ! proficiat !
maandag 8 december 2008 - 09:15
meuwissenj

Meuwissenj

Hoi Lysianthus

Ook ik ga voor de bessentaart.
Die torentaart is ook niet echt mijn ding.
Maar toch een knap werkje geleverd.

Gr Marga
maandag 8 december 2008 - 11:28
hildavw

Hildavw

Knappe werkjes Lysianthus, je hebt de smaak goed te pakken.
Die bessentaart is ook mijn favoriet.

groetjes

Hilda
maandag 8 december 2008 - 12:20
Loeken

Tekst aangepast

Loeken

Hoi, Lysianthus

Beiden héél knappe werkjes hoor.
Ik vind je boompje leuk van vorm, en je taart ziet er net echt uit .
Door het omvouwen van die blaadjes zijn het precies echte appelschijfjes hé !!!
Njam - Njam

Tof gedaan


Groetjes, Loeken
maandag 8 december 2008 - 13:31
RVRV

RVRV

Mooie bloemstukjes
Mijn voorkeur gaat uit naar het eerste: boompje
maandag 8 december 2008 - 13:36
Lysianthus

Tekst aangepast

Lysianthus

Hartelijke dank aan iedereen voor de comments.
De torentaart is eigenlijk een kerstboomke maar feitelijk niet zo goed gepresenteerd op die appeltjestaart, zo lijkt het één geheel.
Ik denk dat ik ook een afbeelding apart genomen heb, 'k ga eens piepen..................

[afbeelding verwijderd niet-https] [afbeelding verwijderd niet-https]

maandag 8 december 2008 - 13:39
Thuja49

Tekst aangepast

Thuja49

hallo ,

knap werk zowel de stukjes als de presentatie !

groetjes
thuja
maandag 8 december 2008 - 16:05
Eliane

Eliane

Hoi Lysianthus

Amai !!! Prachtig werk geleverd!!! Alletwee supermooi !!!
Is het waar wat Josée zegt? dat je er vroeg voor op staat? Maar ik denk toch dat je dan nog niet goed wakker bent, want ik (Eliane) kreeg deze morgen iets van u , wat denk ik voor Els bedoeld was !!!
(kijk eens bij biedermeier)
Maar niet erg hoor !!!!

Groetjes
Eliane
maandag 8 december 2008 - 16:06
Lysianthus

Tekst aangepast

Lysianthus

@ Eliane,

Bedankt voor de reactie.
Nee, ik sta er echt niet voor op maar ik heb toch ook al gemerkt wanneer ik iets aan het maken ben of zoals nu de kerstboom enz................moet versierd worden, ik in volledige chaos leef, alles ligt overhoop en inplaats van me nog eens om te draaien al opsta omdat mijn brein al begint te versieren
Je hebt groot gelijk dat ik dan niet aan et bloemschikken ben, want dan ben ik echt een zombie, niet uitgeslapen, dan tuur ik hier wat rond, geef hier en daar een reactie en hoop dat het de juiste is
'k ga eens zien naar uwen biedermeier hé...........

Bericht gepost op 05/12/2008 om 05:44 door Lysianthus
Wat mooi en goed gedaan Eliane, helemaal in de kerstsfeer.
Zo'n Biedermeier heb ik nog niet gemaakt maar ik vind dat een hele mooie schikking.
------------------------------------------------------------------------------

Bericht gepost op 05/12/2008 om 09:18 door decoels
Eliane,
Mooi gedaan !
Lysianthus,
ik zal de biedermeier eens herhalen in één van de volgende lessen speciaal voor U !
-------------------------------------------------------------------------------
Bericht gepost op 08/12/2008 om 07:12 door Lysianthus
Hey Els,
Dat vind ik superlief, 'k zie er al naar uit!!!

Kan je nog volgen Eliane blijkbaar was ik toch niet zo'n zombie, maar zo voelde ik me wel, ik heb natuurlijk de change dat ik thuis ben, dus in de namiddag als ik de klop van de hamer voel, vlei ik me een beetje op de zetel


maandag 8 december 2008 - 16:32
Mari

Mari

Hoi Lysianthus,

Twee mooie stukjes!!!
Je kerstboompje oogt zowel op de taartvorm als zonder heel mooi!!

Groetjes Mari
maandag 8 december 2008 - 18:24
mar10

Mar10

heel mooi gedaan,
dat kerstboompje apart is veel leuker
maandag 8 december 2008 - 18:40
kerstkind

Kerstkind

Haha Lysianthus,

geweldig mooi!!
Wanneer kan ik op de koffie komen, ik lust wel een stukje van deze supertaart......

Ook de foto's zijn weer prachtig, zoals we gewend zijn van jou

groetjes José

dinsdag 9 december 2008 - 16:08
summerspookje

Summerspookje

ff proberen of mijn kerstboom van 2008 kan geplaatst worden

[afbeelding verwijderd niet-https]

gelukt


annie
dinsdag 9 december 2008 - 21:17
Gerbra

Gerbra

Hoi Lysianthus

Wat een werk moet dat zijn geweest. Allebei hele mooie stukken.

Alles wat jij gemaakt heb is heel apart. Ga zo door en plaats het hier.

Gr. Lucia
dinsdag 9 december 2008 - 21:57
Lysianthus

Tekst aangepast

Lysianthus

Heel lief en leuk jullie reacties te lezen, dank je wel.

@ Annie,
Je kerstboom is prachtig!
Hier heb je zeker heel wat werk ingestoken om alles als een geheel in elkaar te laten passen.
proficiat!...................het is vast gezellig en mooi als "s avonds als de lichtjes branden
Het is zonde dat je hem hier geplaatst hebt en niet in een eigen topic want hier krijgt hij nooit de welverdiende aandacht, omdat hij niet door alle forumleden kan bekeken worden.
Het is misschien een goed idee om zoals verleden jaar, een speciale topic vast te pinnen waar iedereen zijn kerstboom kan laten zien.
Ik zal eens mijn licht opsteken.

dinsdag 9 december 2008 - 22:44
miet1

Miet1

hoi
alle twee mooi gemaakt
groetjes miet1
woensdag 10 december 2008 - 17:58
forza

Forza

Hi Lysianthus,

Wat een geweldig goed idee om zo een kerstboom te bekleden, heel apart, maar je taart vind ik magnifiek. De olijfwilgenblad koop je die gewoon bij Intratuin/of ander tuincentra, of heb je er zelf een in de tuin, hele mooie bladeren lijkt me, echt supermooi mee te werken zo te zien, zo omgedraaid, perfect gedaan. Ik moet er eens op uitgaan om dit blad eens te zoeken, prachtig gedaan en bedankt voor de goede zichtbare foto's. Groetjes van Rini
woensdag 10 december 2008 - 19:04
Jose47

Jose47

Hoi Lysianthus,
De aparte foto van je kerstboompje lijkt wel op een statige, chique dame .... zo elegant.....
Josée
woensdag 10 december 2008 - 19:23
Lysianthus

Lysianthus

Hey Rini,
Die mooie blaadjes heb ik van Joseé gekregen,zij kan je vast verder helpen met je vraagjes.
@ Joseéke,
Ik wist dat dat boompje me aan iemand deed denken, nu weet ik het weer, het was jij natuurlijk

[afbeelding verwijderd niet-https]
woensdag 10 december 2008 - 20:09
Jose47

Jose47

@Lysianthus, bedankt voor't compliment maar zo elegant benne 'kikke' niet zalle

@Rini
Je kan deze plant zeker en vast kopen in een tuincentra, de blaadjes alleen zal je er niet vinden.
De blaadjes die Lysianthus heeft die komen van mijn zus, jaja 'k heb ze persoonlijk overhandigt - die heeft er zoveel staan (ondertussen zijn ze wel allemaal uitgedeeld want de meesten vinden dit een prachtig blad om mee te werken bij het bloemschikken, vooral de achterkant is prachtig, zodat er altijd wel liefhebbers voor zijn).
De olijfwilg is zeker een aanrader om in je tuin te hebben als je graag bloemschikt.

Groetjes
Josée
woensdag 10 december 2008 - 20:47
summerspookje

Summerspookje

ik weet niet of ik dat wel mag zeggen , maar het is inderdaad verwarrend al die mooie stukken door elkaar, ik zap van de ene topic naar de anderen van het bloemschikken , en zie op alle topics mooie prachtige werken , maar eigenlijk zowat door elkaar, als ge eens vergeet waar dat bepaald werkstuk staat van die bepaalde persoon moet je eigenlijk verschillende topics openen, en als ge geluk hebt ben je er direkt op,maar anders ben je even bezig, nie boos zijn he ,maar ik probeer te onthouden waar wie of wat staat, of heb ik dat alléén?

groetjes
annie(beginneling in bloemschikken , hééél beginnend)

[afbeelding verwijderd niet-https]
woensdag 10 december 2008 - 22:16
Lysianthus

Lysianthus

@ Annie,
Natuurlijk mag je dat zeggen, in het begin is het nogal verwarrend, daarna zie je er wat structuur in en begin je elkaar ook beter te kennen alsook de werkjes, net als wij op de greenquizz.
Wanneer je een bloemstukje jou speciaal wat zegt, kan je het achteraf snel terugvinden als je het opslaat in je favorieten.
Als je de naam kan onthoiuden van wie het gemaakt heeft, zoek je onder die naam n dat gaat toch redelijk snel als het forum meewil
Je bent zeker niet alleen, ik denk dat niemand dat kan.
Slaap zacht en zoete dromen
woensdag 10 december 2008 - 23:13
summerspookje

Summerspookje

lysianthus,
ge hebt gelijk , ik heb zo overal gekeken , en inderdaad was er een patroon, het is natuurlijk omdat ik nog niet zolang intens op het bloemschikken zit,en inderdaad sla ik de mooie stukjes op, allemaal is onmogelijk, ook de leerzame uitleg, druk ik af, en verzamel ik ,zo kan ik als ik eraan begin, eerst zien wat ik nodig heb , maar die benamingen die genoemd worden sjonges dat is puur latijn voor mij, maar dat zal wel normaal zijn denk ,maar dat zal geleidelijk ook wel komen

groetjes

nog een fijne nachtrust voor iedereen
[afbeelding verwijderd niet-https]

annie
woensdag 10 december 2008 - 23:24
Dess

Dess

heeeeel mooi gemaakt echt mijn smaak
zaterdag 13 december 2008 - 10:21

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon