menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Bloemstuk met gedroogde hortentias

Ga naar meest recente reactie

miake

Miake

Ik wil een bloemstuk maken met gedroogde bloempjes van hortentia's,welke bloemen kan ik daar nog tussen steken ?
dinsdag 2 oktober 2007 - 15:23
hildavw

Hildavw

sedum past daar heel goed tussen, al naargelang de kleur van de hortensia's
dinsdag 2 oktober 2007 - 17:39
Jose47

Jose47

Skimmia misschien ?

Ook een vraagje : ik heb een hortensiakrans gemaakt maar die wordt bruin, welke soort moet je gebruiken die goed indroogt ?

Groetjes
Josée
dinsdag 2 oktober 2007 - 20:32
Kathelijn

Kathelijn

jose heb je de krans nat gemaakt? Als je dat doet dan gaan de blaadjes in contact komen met je natte krans, ze gaan rotten en drogen dus bruin in. Gewoon in een droge krans steken en alle soorten drogen mooi in

succes!
vrijdag 5 oktober 2007 - 23:02
Jose47

Jose47

Hoi Kathelijn,

Bedankt voor je tip zeg, wat ben ik daar blij mee .... natuurlijk heb ik ze in een natte oasiskrans
gestoken

Josée
zondag 7 oktober 2007 - 12:18
Geke

Geke

Skimmia misschien ?

Ook een vraagje : ik heb een hortensiakrans gemaakt maar die wordt bruin, welke soort moet je gebruiken die goed indroogt ?

Groetjes
Josée


ook van belang is dat de hortensia als je hem plukt, al wat papierachtig aanvoelt. mijn ervaring is dat ie dan best wel goed kleur houdt, de rozerode die ik neem toch. hoe het met andere kleuren (wit, blauw) zit heb ik niet direct zelf ervaring mee.
dinsdag 9 oktober 2007 - 16:12
Geke

Geke

jose heb je de krans nat gemaakt? Als je dat doet dan gaan de blaadjes in contact komen met je natte krans, ze gaan rotten en drogen dus bruin in. Gewoon in een droge krans steken en alle soorten drogen mooi in

succes!

ik werk zelf meestal wel met een natte krans, maar toch droogt ie mooi in met behoud van kleur. ik steek het wel voldoende luchtig, dus misschien zit het verschil daarin.
dinsdag 9 oktober 2007 - 16:13
Jose47

Jose47

Hoi,

Bedankt voor de tips, ik ga nog maar eens een poging wagen.

Groetjes
Josée
dinsdag 9 oktober 2007 - 18:48
Kathelijn

Kathelijn


ik werk zelf meestal wel met een natte krans, maar toch droogt ie mooi in met behoud van kleur. ik steek het wel voldoende luchtig, dus misschien zit het verschil daarin.

Als je ze luchtig steekt dan komen ze minder in contact met de krans, maar mijn ervaring is toch de beste met een droge krans
dinsdag 9 oktober 2007 - 22:43
Geke

Geke



ik werk zelf meestal wel met een natte krans, maar toch droogt ie mooi in met behoud van kleur. ik steek het wel voldoende luchtig, dus misschien zit het verschil daarin.

Als je ze luchtig steekt dan komen ze minder in contact met de krans, maar mijn ervaring is toch de beste met een droge krans
het hangt er natuurlijk vanaf wat je er samen mee verwerkt. ik had laatst een krans gemaakt met hortensia en sedum, maar dan ook met passiefloraranken erbij. en dan kan je niet anders dan een natte krans te gebruiken.
vrijdag 12 oktober 2007 - 10:25
Kathelijn

Kathelijn

Maar als je ze luchtig steekt heb je weer het nadeel dat er gaatjes gaan ontstaan. En ik zie toch wel elke les dat de lesgeefsters benadrukken dat het beste is de hortensia's kort bij elkaar te binden
vrijdag 12 oktober 2007 - 13:30
Geke

Geke

ik heb er geen problemen mee om ze luchtig te steken en toch geen gaatjes te hebben hoor
en verder kan een onderlaag van vb buxus ook helpen om de bloemen van de natte steekschuim weg te houden.
achja, ieder op zijn manier wellicht hé?
btw, als je de krans wil zien die ik bedoel met de hortensia enzo, die staat op mijn blog, de link staat onder mijn berichtjes.
vrijdag 12 oktober 2007 - 13:45
Kathelijn

Kathelijn

Dan gebruik je natuurlijk weer meer hortensia en ik probeer mijn zaken altijd zo goedkoop mogelijk te houden, en het is ook niet de bedoeling dat je je eigen struik kaal gaat plukken hé
vrijdag 12 oktober 2007 - 16:16

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon