menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Witte kool

Ga naar meest recente reactie

marie

Marie

Nog een vraagje.Vorig jaar waren we op Kreta,daar hebben we witte kool salade gegeten met een sausje gemengd.Zou het met yoghurt gemaakt zijn?Wie weet het recept?Groetjes
donderdag 6 juli 2006 - 20:29
florentina

Florentina

Marie,

Op Kreta ben ik nog niet geweest, rauwe witte kool ( en zeker spitskool) eet ik geregeld, met een
yoghurtdressing.
Daarvoor meng je enkele lepels yoghurt ( magere yoghurt kan zeker) onder wat mosterd, peper
en zout. Een goede olie en citroensap ( of een goede azijn ) toevoegen. Daarna moet je alleen nog
je fantasie de vrije loop laten. Je kan bv. toevoegen (niet alles tegelijk, maar volgens je eigen smaak):

gesnipperde sjalot, bieslook,peterselie, basilicum, dragon,koriander, kervel,gepureerde paprika,
kerriepoeder, tomatenketchup, muntblaadjes, ....en eventueel een druppeltje honing.

Je kan dergelijke dressings met alle rauwe groenten eten en dus ook bij de bbq gebruiken.

florentina
donderdag 6 juli 2006 - 21:40
florentina

Florentina


Marie,

Ik ben zeker vergeten dat je knoflook door je mengsel kan roeren (knoflook door de
knoflookpers) . Wat verse geitenkaas eronder mengen is ook smakelijk.
vrijdag 7 juli 2006 - 15:18
marie

Marie

Bedankt Florentina,zal het zeker eens proberen,het water komt mij al in de mond.Groetjes
vrijdag 7 juli 2006 - 21:18
Bowie

Bowie

Is dat dan wat coleslaw genoemd wordt? Dat is witte kool waar dan nog geraspte wortel bij is.
maandag 10 juli 2006 - 21:56
florentina

Florentina


Coleslaw is een Amerikaanse variant, waar al dan niet geraspte wortelen bijkunnen.
Gesneden uien worden er zeker onder gemengd.

Pittabroodjes worden o.a. ook met koolsla in yoghurtsaus gevuld , bovenop het schapenvlees
natuurlijk.

Met een mayonaiseversie kan dat natuurlijk ook, maar dat is vetter en je moet wel
zeker zijn van de eieren.

florentina
maandag 10 juli 2006 - 22:29
Nigella

Tekst aangepast

Nigella

wat ik ooit in Nederland at vond ik toch ook heel lekker. Slaatjes van fijn gesneden rauwe witte kool, rozijnen, ananas en een kerrie-slasaus
maandag 10 juli 2006 - 22:55

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon