menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Help ik kom om in de peren

Ga naar meest recente reactie

tuinfanaat

Tuinfanaat

Hoi beste tuinliefhebbers;

Vorig jaar had ik veel problemen met onze conference pereboom. Ik wilde hem er al uit halen maar heb hem nog 1 jaar de kans gegeven. Ik heb hem met internetaanwijzingen gesnoeid. Dit jaar hangt de pereboom heel erg vol! Er zitten er zeker meer als 100 - 150 aan. Ik heb er al 2 keer stoofperen van gemaakt. Eigenlijk kan dat niet omdat het een handpeer is. Ik deed dat om er wat van de boom af te krijgen omdat ik ze nooit opkan! Straks zijn ze allemaal tegelijkertijd rijp! We zijn met 3 personen.

Wie heeft er goede recepten die je met conference peren kan doen? Ik kan ze niet inmaken omdat ik geen weckflessen of jampotten heb!

Ben benieuwd!
dinsdag 6 september 2011 - 20:15
daggie01

Daggie01

perencompot en dan gewoon invriezen
heerlijk
gewoon koken met kaneel als je dat lekker vind of extra suiker als het nodig is

perentaart zelfde recept als appeltaart
leuk om aan vrienden en familie te geven
en wecken hoeft niet in potten
je kan het ook in bierflessen doen
je hebt apparaatjes waar je weer weer doppen op kan zetten
werkt super goed

en perensap ook zoiets makkelijks en super lekker
dinsdag 6 september 2011 - 20:26
tuinfanaat

Tuinfanaat

Nooit geweten dat je dat ook kon invriezen. Ga ik proberen! Lijkt een goede oplossing omdat ik een grote diepvries heb.

Ik zal ook es peresap proberen. Maak ik er smoothie van.

Bedankt!
dinsdag 6 september 2011 - 20:30
jdcoster

Jdcoster

Middendoor snijden, schillen, klokhuis verwijderen en licht (moeten beetje knapperig en wit blijven) koken in suikersiroop met klein beetje citroensap. Dan invriezen.

Ach we zijn allemaal zo verwend en kijken er nu misschien al een beetje op neer maar 20 jaar geleden aten we die peren opgewarmd en in het midden gevuld met bosbessenconfituur, op onze kerstmaaltijd. Ik vind ze nog altijd heerlijk.

Perensap van maken is anders ook een oplossing. Ik breng donderdag weer een lading appelen en peren naar de perserij.

Zie ook:
http://forum.tuinadvies.be/forum_topic.php?hid=1&sid=6&page=1&tid=43300
dinsdag 6 september 2011 - 21:06
Rita1960

Rita1960

Zet ze in een zakje aan de straat... voor de verkoop..

da's ook een oplossing en anders geef ze weg aan..

groetjes,

Rita
dinsdag 6 september 2011 - 21:32
daggie01

Daggie01

leuk dit onderwerp
mijn buurvrouwtje komt hier net binnenvallen om te vragen hoe ze ook alweer stoofpeertjes moet maken
ze heeft 17 perenbomen staan dus je kan nagaan hoeveel kilo peren ze heeft
heb net van de 5 kratten peren gehad dus ik kan morgen ook weer aan de gang
maar ik vind het wel leuk dat ze nu echt hollandse stoofperen gaat maken hihihi
weer een nederlands recept wat beroemd gaat worden in italie
dinsdag 6 september 2011 - 21:33
Rita1960

Rita1960

en ja, je kunt ze wel inmaken.. in potten met een schroefdeksel.
eerst koken in een grote pan dan inleggen in de potten.
op de kop en laten afkoelen..

of kook ze au-bain-marie in een afgesloten - hergebruik- schroefdeksel pot.. gaat ook.



dinsdag 6 september 2011 - 21:36
renate67

Renate67

ik vries verse perenpuree in en maak er later heerlijk sorbet ijs in.
peren schillen en klokhuis eruit en even in blender, ik vries in in bakjes of bekers van 200ml , dat is precies goede hoveelheid voor later in mijn ijsmachine
Renate
woensdag 7 september 2011 - 09:40
tuinfanaat

Tuinfanaat

Ik ben al begonnen om de peren te koken en dan ga ik ze invriezen zoals jullie beschreven hebben.

Moet je ze eerst ontdooien als je ze uit de diepvries haalt? Je kan dit niet in kokend water gooien. Kortom hoe zorg je dat ze lekker blijven.

Dank jullie wel voor al jullie goede tips! Tuinfanaat
woensdag 7 september 2011 - 15:06
phili

Phili

Hoi,
nog sneller, de peren schillen doormidden klokhuis eruit per porties in zakjes en recht in de diepvries doen.
Als je ze wilt eten moet je ze bevroren in kokende vloeistof gooien en even koken dan binden en je hebt heerlijke peren die als stoofpeertjes smaken.
Ik doe zelf water kaneelstok suiker rode wijn en foelie en kruidnagel gebruiken om ze in te koken
zondag 18 september 2011 - 15:33

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon