menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Brandnetel

Ga naar meest recente reactie

Seedling

Seedling

Als ik brandnetelzaden uit de natuur wil plukken.
Waar moet ik dan zoeken op de plant?

Is dit stuifmeel of zaad?
[afbeelding verwijderd niet-https]

Groeten
maandag 9 juni 2008 - 11:06
lisa

Lisa

Seedling, wat er boven aan hangt zijn zaden-als je een plantin de tuin hebt ,
hefft uw als gauw heel veel

groetjes lisa
maandag 9 juni 2008 - 12:30
Rita1960

Rita1960

Hallo Seedling,

Lisa heeft gelijk. Maar... als je de zaden van een brandnetel wilt gaan uitzaaien.... heb je al snel je hele tuin vol. Is dit de bedoeling?? Je raakt ze niet maar zo weer 1,2,3, kwijt. Mocht je zelf brandnetels willen kweken is het misschien een betere methode dat je een wortelstok van de door jouw gewenste soort opgraaft en deze vervolgens plaatst op de plek waar je hem wilt hebben. Als je niet wilt dat de soort zich te veel uitbreidt kun je hem het best in een emmer/speciekuip zetten, waar de bodem uit is gehaald, zodat de wortelstokken niet dwars door je hele tuin heen gaan. ( en dan zit je vervolgens met wel heeeel veel netels )

groetjes,

Rita

PS: ben wel heel erg nieuwsgierig waarvoor je de netels wilt gebruiken
dinsdag 10 juni 2008 - 22:02
Seedling

Seedling

Dit mag misschien heel dom klinken, maar ik had ze graag gecontroleerd binnen uitgegroeid om op soep van te maken en te gebruiken voor andere doeleinden.
Als ik ze buiten moet plukken heb ik niet de zekerheid of onze hond erop plaste al dan niet
maandag 23 juni 2008 - 23:02
Rita1960

Tekst aangepast

Rita1960

Goedenmorgen Seedling,

Je kunt het proberen om ze binnen te laten groeien, maar vraag me niet hoe en wat. Vermoedelijk ben jij dan de eerste die brandnetels in de vensterbank heeft staan

groetjes,

Rita
dinsdag 24 juni 2008 - 06:21
Merel

Merel

klein stukje tuin met kruiden (brandnetel) en groenten afsluiten met gaas of hekje is het simpelste, kruiden binnen op de vensterbank zijn altijd veel minder krachtig!

Groetjes Merel
donderdag 3 juli 2008 - 15:51

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon