menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Advies nodig - plantjes niet groeien

Ga naar meest recente reactie

May

May

Mijn paprika + tomate die ik in maart heeft gezaaied kiemen zeer goed. Maar eens na verspenen, groeien ze precies niet of bijna niet meer. Na verspenen heb ik ze eerst op de vensterbank gezet en met de warme april heb ik ze buiten gezet, eerst in de schaduw, naarna in de zon, maar ze blijven klein, terwijl ik van andere tuinliefhebbers gehoord dat hun planten 11-15 cm worden. Heb ik iets verkeerd gedaan? Heel graag jullie advies.

May
maandag 7 mei 2007 - 19:56
brompie

Brompie

May
Ik heb er niet zoveel verstand van maar ik denk toch dat we vergeten dat het nog vroeg in het seizoen is, ondanks al het mooie weer van april
Verleden jaar gingen mijn paprika's en tomaten okk pas eind mei goed groeien.
Grt Brompie
dinsdag 8 mei 2007 - 03:06
phili

Phili

Hoi may,

dat is bij mij ook zo hoor, maar zolang het mooie kompakte plantjes zijn is het okee, dat is beter dan van die lange uitgegroeide sprieten. Net wat brompie schrijft het is nog hartstikke vroeg en eens in de grond gaan ze veel sneller.
groetjes catootje
dinsdag 8 mei 2007 - 04:37
May

May

Bompie en Catootje,

Bedankt voor jullie reactie, dan ben ik nu gerust met mijn kleine plantjes. De volgende dagen gaat het weer rond 15 graden of boven, durfen jullie de plantjes al in de grond gaan planten, of wachten jullie echt na de ijsheilige?

May
dinsdag 8 mei 2007 - 15:07
Bowie

Bowie

Ik weet niet of je Belgische bent, maar ik volg deze site: http://www.bdb.be/nl/rubriek/weerbericht/meteo/

Zoals je kunt zien, zijn de temp. tamelijk hoog 's nachts.

Bij mij staat er al heel wat buiten, zowel groenten als bloemen. Zeker al een 2tal weken.
dinsdag 8 mei 2007 - 17:03
May

May

Ja Tania, ik woon in Belgie.
Je heb al veel buiten geplant, al een 2tal weken?! Oeps, dan zal ik zo snel mogelijk die van mijn in de grond te zetten.

Bedankt,
May
dinsdag 8 mei 2007 - 20:12
Bowie

Bowie

Met het weer van de laatste weken begon alles bijna uit hun potten te groeien. Er komt blijkbaar toch nog geen nachtvorst meer.
Ik houd natuurlijk wel nog doeken bij de hand voor het geval het toch nog zou vriezen.

dinsdag 8 mei 2007 - 22:29
jumperke

Jumperke

Ik heb geen last van de tomaten die niet groeien ze groeien bij mij gelijk 'wilde beesten' zonder dat ze langgerekt worden ze staan buiten in kleine potjes zodat ik ze eendeer deze weken kan uitplanten

groetjes jerko
woensdag 9 mei 2007 - 00:45
May

May

Jerko,

Je maak me jaloes met je tomaten.

May
woensdag 9 mei 2007 - 15:03
jumperke

Jumperke

Vandaag heb ik toch mijn tomaten binnen gezet want het regent iets te veel voor de tomaten naar mijn gedacht

groetjes jerko
woensdag 9 mei 2007 - 21:03

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon