menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 2

Daar gaan de jonge plantjes weer

Ga naar meest recente reactie

vitamoniq7

Vitamoniq7

Heeft iemand ervaring met het kweken van raapjes, net nieuwe zaadjes en daar gaan ze weer.
ze gaan hangen en verdrogen. wat doe ik nou steeds verkeerd. Dit gebeurd iedere keer.
Ze staan binnen want buiten leeft nog immer een leger slakken.

Groenten

woensdag 24 augustus 2016 - 07:34
c j de k

C j de k

Waarschijnlijk staan ze dan toch wat te donker en of te droog.
Probeer het eens met een kap er over.
woensdag 24 augustus 2016 - 12:20
vitamoniq7

Vitamoniq7

Beste C,

Bedankt voor de tip. Te donker kan haast niet, ze staan in de vensterbank op het zuiden.
En water krijgen ze mijns insziens genoeg, niet te veel.
Maar ik ga er ook maar een aantal proberen in een zaaibakje met kap.
donderdag 25 augustus 2016 - 18:08
jdcoster

Jdcoster

Probeert u zich eventjes in te leven in een raap.
Midden in het veld (daar horen rapen immers),krijg je van als het licht wordt tot de zon onder gaat, licht van links, rechts, van voor en achter en ook nog van boven.
Plots wordt er evenveel verwacht van jou maar met enkel nog licht van één kant. De eerste morgenzon valt op de vensterbank buiten, maar kan jou net niet bereiken en van de laatste zonnestralen in het westen bent u verstoken want ze schijnt al achter de rechter gevel ... .
De dagen worden al korter. Reikhalzend naar wat meer licht strekt u zich steeds verder uit tot tegen het glas.

Voor mensen die meer wiskundig en minder prozaïsch zijn van aanleg heb ik ook twee grafiekjes:

Groenten

donderdag 25 augustus 2016 - 21:11
vitamoniq7

Vitamoniq7

Beste Jdcoster,

Bedankt voor je uitleg, vergeef me mijn weinig wiskundige inzicht. Ik heb dat vroeger niet gehad op school. Maar je grafiekjes en uitleg kan ik zeker wat mee.
Het wordt tijd voor een tafel in de kas, maar tot dan kan ik wel mijn zaaibak met deksel in de kas zetten. Licht van alle kanten. En daarna iets verzinnen zodat de slakken ze weer niet op smikkelen.
vrijdag 26 augustus 2016 - 09:33

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon