menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Enorme hoeveelheid bloemen op tomatenplant

j0han

J0han

Hey iedereen!

Ondertussen heb ik al veel tomaatjes van mijn supersweet 100 planten kunnen eten!
Spijtig genoeg zijn de planten wel ziek, dat is duidelijk aan de bladeren te zien...
Ik heb geprobeerd dit te bestrijden met een mengeling van bakpoeder en water, maar het was al te laat (volledige plant geïnfecteerd). Gelukkig blijven te tomaten toch nog doorgroeien!

Wat ik bizar vindt is dat 1 van mijn planten plots een massa bloemen heeft geproduceerd, terwijl de andere planten dit totaal niet doen (zie foto voor vergelijking).

Ook beginnen de tomaatjes steeds kleiner rijp te worden. Waarschijnlijk een gevolg van het gebruiken van een pot in plaats van volle grond?

Bedankt!

Groenten

zaterdag 22 augustus 2015 - 21:09
Joukje Smeding

Joukje Smeding

JOhan. Zet de tomaten volgend jaar onder een afdakje. En nooit water geven op de bladeren. Het is nu tijd om je tomaten te toppen zodat de laatste bloemetjes nog na rijpen. Zet die wolk van bloemetjes nog eens van dichtbij op de foto want dit is wel heel apart. Er bestaan tomaatjes zo groot als een zwarte bes. Ben wel heel benieuwd hoe dit verder gaat. Heb zelf een tomaat in een heel zielig potje staan en die doet het geweldig. Was er verbaasd over.
zondag 23 augustus 2015 - 09:44
j0han

J0han

Joekje, bedankt voor je reactie.
Op de bladeren water geven heb ik nooit gedaan, volgend jaar zal ik zeker voor een afdakje zorgen!
Toppen heb ik 2 weken geleden gedaan omdat ze te groot werden voor de pot.
De wolk van bloemen op die 1e plant blijft me een raadsel... Hier nog een foto:

Groenten

zondag 23 augustus 2015 - 19:09
Joukje Smeding

Tekst aangepast

Joukje Smeding

Dit zie je een enkele keer wel meer maar ik weet niet hoe het heet. En bedankt voor de foto van dichtbij. Bij tuinvrienden kun je een foto blijvend plaatsen. Hoeft natuurlijk niet. Neem maar eens een kijkje.
maandag 24 augustus 2015 - 01:34

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon