menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Waar kan ik biologische potgrond vinden in het antwerse

Ga naar meest recente reactie

Fessor

Fessor

Zoals de titel van dit topic zegt, zoek ik dus biuologische potgrond in het antwerpse. ik heb op internet wel verschillende merken gevonden, maar heb nog geen winkels gevonden die dit verkopen.

Groeten,

Johan
dinsdag 10 april 2007 - 22:01
andre

Andre

Fessor.

osmo verdeelt biologische potgrond en volgens mij kan je dit krijgen bij aveve

andre
woensdag 11 april 2007 - 01:02
Catgarden

Catgarden

Of je moet eens kijken in een tuincenter waar ze veel produkten verkopen van Eco-Style. Die hebben ook een turf-vrije potgrond.
maandag 16 april 2007 - 19:49
compostmeester

Compostmeester

Inderdaad je kan zulke zakken potgrond kopen in diverse tuincentra’s,en ook bij De vriese-AsterX,maar je kan deze potgrond even goed zelf maken,je neemt een emmer tuingrond en een emmer compost,goed mengen en klaar is kees,geen kalk of turf bijvoegen en zeker geen meststoffen,compost is rijk aan meststoffen en spoorelementen.
Je kan groencompost vinden op diverse containerparken,zelfs bij ISVAG te Wilrijk of Edegem (Oude verbrandingsoven)
of je vind tal van verkopers op de site van VLACO te bereiken op het volgend adres:

www.vlaco.be

Je klikt door naar verkoopadressen en klik onder verkoopadressen op compost,op het andere scherm selecteer je de provincie en klik daarna op tonen,daar verkrijg je een lijst met verkooppunten van Vlaco compost,deze compost is goedgekeurd en draagt het VLACO label.

Groetjes,
de compostmeester
dinsdag 24 april 2007 - 19:13
Fessor

Fessor

Bedankt voor de info. momenteel heb ik organische potgrond gekocht (die organisch bemest is) en dit bovenop een mengeling van tuingrond en compost (gekregen van familie) gedaan (de tuingrond die ik had gevonden was rijk aan klei, en het leek me niet goed om dit zo te gebruiken om in te zaaien). Voor volgend jaar ga ik waarschijnlijk een wormenbak zetten om zelf compost te maken...

Groeten,

Johan
dinsdag 24 april 2007 - 19:24

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon