menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Tomaten ziekte

Ga naar meest recente reactie

antje25

Antje25

Hallo,

Iemand een idee wat er aan de hand kan zijn met mijn tomatenplanten. Zie foto hieronder. Er hangen aan de planten heel wat tomaten, ze staan in de serre, ze krijgen een drietal keer per week water, maar de groene bladeren beginnen gele vlekken te vertonen.
Kan dit een ziekte zijn ? of gewoon een tekort aan voedingsstoffen.
Hopelijk heeft iemand ervaring hiermee

Alvast bedankt voor de tips

Groenten

dinsdag 16 juli 2013 - 21:20
verbena46

Verbena46

hallo Antje

hoe warm is het in de serre?
nu de planten al mooie tomaten hebben vermoed ik dat ze meer water nodig hebben (zie dat veel bladeren slap hangen)
als tom.bladeren slechts alleen geel worden is het vermoed ik geen schimmelziekte.


gr verbena

woensdag 17 juli 2013 - 19:23
BDV

BDV

Mijn bladeren zien er hetzelfde uit maar wel niet zo geel. Is het eerste jaar dat ik moestuinier Geef ze maar 2 keer per week veel water, zal dus ook moeten optrekken.
donderdag 18 juli 2013 - 12:40
Tuinman65

Tuinman65

Ik geef mijn tomaten in de kas nu alle dagen veel water, zoniet krijg je last met neusrot.
Zeker met tomaten in potten moet je daar heel goed op letten.
Leo
vrijdag 19 juli 2013 - 00:04
gerdarobberec3

Gerdarobberec3

Opletten met te veel water geven want dan barsten de tomaten.
Goed verluchten in de ser is de boodschap
vrijdag 19 juli 2013 - 01:51
antje25

Antje25

Het is rond de 35 - 40 graden in de serre, ramen staan dag en nacht open.
vrijdag 19 juli 2013 - 11:38
1942adr

1942adr

Ik vrees dat er is sprake is van Phytoftora.De zo gevreesde tomatenplaag.Er zal weinig aan te doen zijn
woensdag 24 juli 2013 - 22:27
Boerke

Boerke

gerdarobberec3 , Van veel water geven barsten de tomaten. Is dit niet als ze beginnen rood te worden? Dan wordt hun buitenste schil stroever en rekt niet zo goed meer uit. Van dan af geef ik minder.
Nu geef ik nog altijd om de twee dagen water(afhankelijk van de weersomstandigheden) en verlucht ik dag en nacht.Als het echt warm is geef ik,zoals Leo , iedere dag water. De de deur staat altijd open en de vensters gaan automatisch open en dicht.
E
zaterdag 27 juli 2013 - 10:44

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon