menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Familie van de aardpeer

Ga naar meest recente reactie

chello72

Chello72

Hallo,

Ik heb een vraag, wat over een produkt gaat wat misschien familie is van de aardpeer, alleen ik weet niet precies hoe het heet en of ik het goed op schrijf.
Maar misschien is er een van jullie die er iets van kan maken. Volgens mij klinkt het zo: croshcrogne. Zijn kleine kronkelende aardappeltjes, zo zien ze er uit. Het loof wordt niet zo groot dacht ik want als je het onkruid niet op tijd weg haalt dan zie je het verschil niet meer. Wacht het antwoord af.

met vriendelijke groet,

Anneke
vrijdag 1 februari 2013 - 23:37
danny2

Danny2

Het gaat hier om Crosnes, is een mini aardpeer en gefrituurd erg lekker.Plant je best aan in een grote kuip zodat je ze onder controle hebt.

groetjes danny
zaterdag 2 februari 2013 - 09:06
BOSVROUW

BOSVROUW

Ziet er echt grappig uit! hopelijk ook lekker! Komen er ook bloemen aan?
zaterdag 2 februari 2013 - 13:56
chello72

Chello72

Hallo Danny2 en Bosvrouw,

Bedankt voor de reactie op de Crognes/Japanse andoorn.

Dit vond ik op de site van URL GEBLOKKEERD :

Crosnes,

Crosnes zijn kleine spiraalvormige knolletjes die iets weg hebben van een garnaal. Ze zijn ook bekend als Japanse aardappels. De knolletjes zijn namelijk afkomstig van de Japanse andoorn. Oorspronkelijk komt de plant uit Noord- en Centraal-China. Hij wordt niet enkel in Japan en India geteeld, maar ook Frankrijk.

De plant is vrij gemakkelijk om zelf te telen. Plant enkele knolletjes in losgemaakte aarde, op 5 cm diepte en ongeveer 10 cm uit elkaar. De planten kunnen tot 50 cm hoog worden. Ze zijn vorstbestendig, maar ze kunnen wel gaan woekeren.

Men spreekt vaak van een nootachtige smaak, een beetje een kruising tussen bloemkool, schorseneren en artisjok. Het lijkt ook wat op de smaak van nieuwe aardappelen. Vandaar ook de naam
zaterdag 2 februari 2013 - 14:33
Driez

Driez

Ik heb ze al twee jaar staan, en nog geen bloemen gezien. Ze zijn niet bijzonder decoratief, maar hebben wel als voordeel dat ze alle onkruid overwoekeren
't Is wel niet simpel om er onze zware leemgrond af te krijgen voor ze in de pan gaan...
zondag 3 februari 2013 - 13:40
BOSVROUW

BOSVROUW

En waar kan je die lekkernijen vinden?
zondag 3 februari 2013 - 23:32
kenny001

Kenny001

in het genker planten centrum vind je deze hier heb ik de mijne vorig jaar gekocht
maandag 4 februari 2013 - 10:15
BOSVROUW

BOSVROUW

Spijtig, is iets te ver!
maandag 4 februari 2013 - 12:10

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon